Waarom werkt mijn site (gogodanseressen.nl) in safari niet zoals in IE?

Status
Niet open voor verdere reacties.

serayosta

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Goede avond!

Ik getracht een site te maken... maar nu werkt hij in IE zoals ik zou willen alleen in Safari doet hij toch een beetje vreemd.
Er verschijnt ineens een rarebalk aan de bovenkant en ook de pictures pagina doet heel anders dan IE
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Gr

www.gogodanseressen.nl

Veel verstand heb ik er niet van, maar in Firefox doet de Pictures-pagina ook vreemd. Pagina wordt heel breed en foto's verschijnen helemaal rechts in beeld.

Peter Vazed, heb je ook enig idee hoe ik dat moet fixen? Noem me maar een leek!

Peter Vazed, heb je ook enig idee hoe ik dat moet fixen? Noem me maar een leek!

De validator geeft aan dat er fouten inzitten maar volgens mij niet waar die zitten je zult toch zelf het script moeten gaan nalezen en de fouten eruit halen.

En weet je toevaling dan ook hoe ik fouten kan herkennen en kan verbeteren?

Ik heb er echt totaal geen verstand van en ben maar een beetje gaan sukkelen omdat het nogal wat geld kost als ik iemand wil inhuren daarvoor
.. Dus graag computer taal in jip en janneke taal!

Groet Sera

En weet je toevaling dan ook hoe ik fouten kan herkennen en kan verbeteren?

Ik heb er echt totaal geen verstand van en ben maar een beetje gaan sukkelen omdat het nogal wat geld kost als ik iemand wil inhuren daarvoor
.. Dus graag computer taal in jip en janneke taal!

Groet Sera

Dan gaat het niet lukken.
Maargoed de site doet het perfect in Firefox en IE en in Chrome. Weinig Safari gebruikers laat het dan lekker zitten joh :D

Hallo en welkom!
Nou, 't ligt iets ingewikkelder, vrees ik. Als ik naar de pagina met pictures ga, doet die het alleen goed in Internet Explorer 7 en 8.
In Internet Explorer 6 valt het pijltje naar rechts weg, zie je dus maar vijf plaatjes.
Hoewel: ik heb daar twee identieke exemplaren van. Eentje draait op Linux en daar werkt het goed in. Eentje draait op Windows 98 en daar valt het pijltje in weg. Het is me dus niet duidelijk hoe dat dan voor de meeste van deze browsers eruit ziet.

(Terzijde: ben al wat ouder, dacht dat gogodanseressen helemaal waren uitgestorven :D )
In Opera, Safari, Firefox en Google Chrome is de pagina met pictures niet goed te bekijken. Je ziet 'n lange rij thumbnails. Als je er op eentje klikt, opent de bijbehorende foto wel, maar vaak voor het grootste deel buiten het scherm. Daarnaast zie je niet alle thumbnails, dus 'n deel van de danseressen zal nijdig worden, vrees ik, omdat ze niet te zien zijn.

Tja, 't probleem is natuurlijk weer 'ns FrontPage. Microsoft zelf, de maker, raadt al jaren af het nog te gebruiken. Het maakt code die vaak alleen goed werkt in Internet Explorer.
Ik vermoed dat er in dit geval JavaScript wordt gemaakt die alleen werkt in Internet Explorer. Ik weet dat niet zeker, want ik ben geen JavaScript-expert.
'n Tweede oorzaak zou kunnen zijn het ontbreken van een geldig doctype. Dit vertelt de browser hoe het moet worden weergegeven. Maar als je zo'n doctype gaat toevoegen (wat trouwens niet eens kan in FrontPage), dan werkt het waarschijnlijk niet goed meer in Internet Explorer.

En als ik nog 'ns naar je code kijk: er zit html in die per definitie alleen werkt in Internet Explorer. O.a. opdrachten die tussen <!-- en --> staan en die andere browsers dus gewoon niet zien. De tag <picture> is geen standaard, werkt dus alleen in Internet Explorer.

Ik denk dat de enige oplossing is gewoon helemaal opnieuw beginnen met 'n fatsoenlijk programma, want dit krijg je gewoon niet opgelost met FrontPage.

Edit: @grumbkow: ja hoor, de validator geeft exact aan op welke regel 'n fout zit. Alleen is het handig om van boven naar beneden te werken, want latere fouten blijken vaak vanzelf opgelost als 'n fout daarboven is gerepareerd.

Laatst bewerkt:
Edit: @grumbkow: ja hoor, de validator geeft exact aan op welke regel 'n fout zit. Alleen is het handig om van boven naar beneden te werken, want latere fouten blijken vaak vanzelf opgelost als 'n fout daarboven is gerepareerd.

Mijn fout heb er nooit echt veel naar gekeken vandaar!
Maargoed inderdaad probeer een ander programma of probeer dan via de validator de foute code eruit te halen

Dat is juist het probleem: die foute code kun je er niet uithalen in FrontPage. Zodra je het opslaat wordt het doctype weer eruit gesloopt, enz.

Hebben jullie ook een suggestie waarin ik het wel kan maken wat vergelijkbaar is als frontpage?

Dreamweaver???

ps: Hey gogo danseressen zijn helemaal niet uitgestorven!!!!

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt. Ik heb zelf weinig ervaring met dat soort programma's. In het algemeen zijn mensen nogal tevreden over het gratis open source-programma Kompozer:
http://www.kompozer.net/download.php
Als je die zou nemen, kun je de developer versie nemen. Die is stabiel en veel beter dan die uit 2007. (Kompozer is de opvolger van nvu, dat niet meer wordt onderhouden.)

Maar jij werkt met JavaScript, en dan weet ik het niet. Misschien moet je dat even in 'n ander deel van 't forum vragen, want ik denk dat hier voornamelijk mensen kijken die werken met FrontPage (of juist niet...).

Hoi serayosta,
Ik wilde een poging wagen om er met een paar eenvoudige ingrepen nog wat van te maken, maar dat mislukte faliekant.
Conclusie: op deze manier gaat het inderdaad niet lukken.
Voor een fotogalerij-pagina zijn de laatste jaren legio betere oplossingen geboren, en in principe kan ook met een heel eenvoudig script volstaan worden.
Het kan zelfs ook zonder javascript, met alleen css-hoevertjes: zie bv. hier.
Uithuilen en opnieuw beginnen, vrees ik. Maar dan kan het ook heel mooi worden. :)

Succes!
CSShunter

PS:
ps: Hey gogo danseressen zijn helemaal niet uitgestorven!!!!
Ja, dat zie ik: Nieuwe Kweek! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan