Waarom Windows Mail wel in Windows 7 aanwezig, maar werkt NIET

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik hier een overzicht (bijlage) van de bestanden in de map Windows Mail in zowel Windows Vista (waar Windows mail gewoon goed werkt als vervanger van Outlook Express) en tegelijk heb ik nu in mijn Windows 7 x64 eveneens de map Windows Mail 'tweemaal'; zowel in directory C:\Program Files en ook in de directory C:\Program Files (x86).
Waarom Microsoft dit heeft gedaan (Windows Mail wel in Windows 7 aanwezig, maar NIET werkend). Is dat even wachten op het liggen van de storm . . . . . en dan na enige tijd met een update komen om dit mailprogramma toch weer werkend te krijgen. Ik hoop van wel.

En ondertussen lees ik hier :
http://www.placebeau.nl/article/473/Windows_mail_voor_Windows_7.html
waar je kennelijk de map Windows mail van Vista kan kopieeren naar
C:\Program Files(let op niet in C:\Program Files(x86) in Windows 7 x64
Het schijnt dat C:\Program Files(x86) de 32 bit-map is (ik zie ook dat mijn oudere progjes daarin terecht komen)
en C:\Program Files dus de 64bit. Aan de kenners ; Klopt dit ?

Bijlagen

• Windows Mail.jpg
    Windows Mail.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Waarom exporteer en importeer je de mail etc. niet gewoon ?
Bestanden kopiëren lijkt mij niet de beste manier eerlijk gezegd.

Ach, ik heb nu eindelijk toch de Windows Live mail - voor mijn Ziggoaccount - aan de praat gekregen; en dat werkt goed.

Ok, al is het mij niet duidelijk wat het er mee te maken heeft.

Kijk, je hebt Windows Live mail (eigenlijk de veredelde hotmail), die ik dus nu gebruik (aangezien ik mijn ziggoaccount er in kwijt kan, kon in hotmail niet) en je hebt Windows Mail, de vervanger (opvolger van Outlook express (was in Vista al zo).
Het gekke is, dat Windows 7 x64 wel de mapjes Windows mail onder Progam Files = de 32bit; resp. Program Files (x84) = de 64bit heeft, maar het progr. is NIET operationeel.
Dat is dus de essentie van mijn vraag, dat ik dat niet begrijp ! Dan hoop je dat wellicht iemand al wat voorkennis heeft en dit kan beantwoorden; meer niet.

Kijk zijn we iets verder. En WAT werkt er dan niet. Het bestanden overzetten is bij mij tot nu toe nog zonder problemen gegaan.
Bij mij onder Windows 7 staan er inderdaad ook 2 mappen Windows mail.

Maar bedoel je soms dat Windows Mail helemaal niet te vinden is als op te starten programma ?

1) Oke. Ik WILDE dus Vista-Windows Mail = De vervanger van Outlook Express (dat in Vista nog operationeel was), overzetten in Windows 7 x64. Naar de mening van . . . . schijnt dat ook te kunnen. Zie O.A. op : http://www.placebeau.nl/article/473/Windows_mail_voor_Windows_7.html
2) Aangezien ik dit mailprogramma prefereerde boven Windows Live Mail, maar e.e.a. NIET lukte - kwam ik uiteindelijk uit op de Live mail versie.
3) Toch blijft de vraag (alleen dus de vraag), WAAROM Windows 7 x64 "wel de mapjes Windows mail onder Progam Files = de 32bit; resp. Program Files (x84) = de 64bit heeft staan", maar simpelweg NIET operationeel is; dat is toch op z'n minst vreemd te noemen.
That's all folks !

Ah ok, heb blijkbaar gemist dat er standaard in 7 geen mailclient zit gebakken. Weer wat geleerd, zeker handig als ik de familie ga voorzien van 7. Sta ik tenminste niet voor een verrassing.

De manier via de link lijkt handig, maar zo te zien in de comments zijn er vele met problemen.
Jammer dat ik je niet kan helpen, maar wel bedankt aangezien ik weer wat wijzer ben geworden. Hopelijk kom je er uit. :thumb:

Tenslotte :
Windows Live mail - voor mijn Ziggoaccount - werkt nu goed.
Mocht je willen weten, wat betreft de instellingen, dan hoor ik het wel.

Heb UPC hier. Voor de mail maak ik gebruik van Outlook 2007. De instellingen zullen dus niet overeenkomen ben ik bang. :D

Hmmm, ik vind Outlook een rampenmailprogramma; maar goed da's misschien een kwestie van smaak. Er zit voor mij teveel onnodige troep(ballast) in.
Welke windows versie gebruik je ? En heb je de beschikking over Windows Live mail ?

2 pc's met Windows 7 Ultimate 64bits, draaien allebij Outlook.
2 notebooks met Windows Vista 32 bits, Waarvan 1 met Outlook en de ander wordt eigenlijk niet van gemaild.
Outlook is inderdaad heel erg uitgebreid, maar zelf gebruik ik de agenda en de takenlijst ook. Handig om zo de studiedingen en het echte leven te combineren.

Windows Live Mail heb ik niet eerder gebruikt. Maar als ik de functies bekijk op het net, dan begint het toch wel erg te neigen richting een versimpelde Outlook / uitgebreide Windows Mail.

In plaats van een microsoft product zou je ook kunnen overstappen op Thunderbird. Deze bevalt mij beter dan microsoft live mail, maar smaken verschillen !

HTML:
In plaats van een microsoft product zou je ook kunnen overstappen op Thunderbird. Deze bevalt mij beter dan microsoft live mail, maar smaken verschillen !

Aan Mennomulder : Ik heb Thunderbird geprobeerd, maar kreeg het niet operationeel. De installatie gaat goed, maar verder 'qua instellingen' kreeg ik het niet voor elkaar. Als dat zou lukken, wil ik het best eens 'n tijdje proberen.

Aan Maniac2003 : Als je 'n agenda e.d. gebruikt is Outlook uiteraard oke.
Voor prive werkt Windows live mail wel lekker snel en simpel

Voor mij ik heb het officepakket er bij waar microsoft outlook bij zit. Maar ondanks dit vind ik dat bij windows 7 een werkend email programma standaard er bij moet zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan