Goedendag,
ik heb een kolom in mijn tabel genaamd 'Prijs' met als formaat decimal(9,2).
Aangezien het hier een stukprijs betreft, heb ik een formulier waar je een aantal kan invullen. Met deze waarde wordt dan een subtotaal berekent in een 2e tabel dmv de volgende code:
Nu wordt het resultaat van deze code met een query opgehaald uit als volgt weergegeven:
En op deze manier is het getal achter de komma altijd ,00 terwijl dit soms echt iets anders zou moeten zijn. Hoe corrigeer ik dit?
ik heb een kolom in mijn tabel genaamd 'Prijs' met als formaat decimal(9,2).
Aangezien het hier een stukprijs betreft, heb ik een formulier waar je een aantal kan invullen. Met deze waarde wordt dan een subtotaal berekent in een 2e tabel dmv de volgende code:
PHP:
if (isset($aantal)) {
$u_subtotaal = mysql_result(mysql_query("SELECT Prijs FROM tabel1 WHERE ID = '$id'"), 0) * $aantal;
$updatesubt = ("UPDATE tabel2 SET Aantal='".$aantal."', Subtotaal='".$u_subtotaal."' WHERE tabel2.ID='$id'");
mysql_query($updatesubt) or die("Fout: ".mysql_error);
}
$Totaalprijs = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(Subtotaal) FROM tabel2"),0);
Nu wordt het resultaat van deze code met een query opgehaald uit als volgt weergegeven:
PHP:
echo number_format($Prijs, 2, ',', '.');
echo number_format($subtotaal, 2, ',','.');
echo number_format($Totaalprijs, 2, ',', '.');
En op deze manier is het getal achter de komma altijd ,00 terwijl dit soms echt iets anders zou moeten zijn. Hoe corrigeer ik dit?
Laatst bewerkt: