Waarom zegt Java: could not find or load main class?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Hallo iedereen

Allereerst mijn excuses voor het waarschijnlijk verkeerd plaatsen van deze topic maar ik wist echt niet waar ik deze anders moest zetten.

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht en er Java opgezet. Nu wil ik een programma launchen, namelijk: remotebukkit om mijn server te besturen maar hij zegt steeds: could not find or load main class. Op mijn andere pc zei hij dat ook maar na een herinstallatie was alles in orde. Ik heb ondertussen de variabele JAVA_HOME toegevoegd aan mijn omgevingsvariabelen met als waarde: C:\Program Files\Java\jre1.8.0_91
maar het helpt niet. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

bekijk ook de variable
Code:
PATH 		[COLOR="#FF0000"]“wat er al stond”+[/COLOR]%JAVA_HOME%\bin;
verder als je java hebt geinstalleert staan zet je best je console aan (tijdelijk op elk programma)(configuratie scherm )(bij win8+ bij de tegels beginnen typen config..)
nu voor elk programma in java zal de console openen en alle meldingen plaatsen.
Nu vervolgens kan het zijn dat je niet alle meldingen te zien krijgt dan kan je van bvb error naar warning zetten zo zie je meer meldingen.
Erna best weer plaatsen hoe het stond omdat meer weergegeven meldingen de programmas relatief iets vertragen en sommige logs iets groter zouden worden.

Laatst bewerkt:
bekijk ook de variable
Code:
PATH 		[COLOR="#FF0000"]“wat er al stond”+[/COLOR]%JAVA_HOME%\bin;
verder als je java hebt geinstalleert staan zet je best je console aan (tijdelijk op elk programma)(configuratie scherm )(bij win8+ bij de tegels beginnen typen config..)
nu voor elk programma in java zal de console openen en alle meldingen plaatsen.
Nu vervolgens kan het zijn dat je niet alle meldingen te zien krijgt dan kan je van bvb error naar warning zetten zo zie je meer meldingen.
Erna best weer plaatsen hoe het stond omdat meer weergegeven meldingen de programmas relatief iets vertragen en sommige logs iets groter zouden worden.

De console wilt nooit starten. Ik heb wel al die code aan het path toegevoegd maar het werkt nog steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan