• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarom zie je de uitkomst van een formule steeds wijzigen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjimo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
In mijn spreadsheet heb ik de volgende formule toegepast;

Code:
Range("M" & b + i).Select
Selection = "=(" & ("$L$2") & "-" & ("I" & b + i) & ")*" & ("H" & b + i) & "*" & ("E" & b + i)

De formule wordt bv.; =($L$2-I36)*H36*E36

Verschillende regels worden achter elkaar gevuld!

Nadat de macro diverse regels heeft gevuld wil ik de inhoud van bv. cell E36 wijzigen; vreemd genoeg zie je dan in meerdere regels de uitkomst van de formule wijzigen......

Als ik in de cell ga staan en met F2 de formule oproep en direct weer een Return geef(er wijzigt dus niet aan de formule) blijven de antwoorden wel stabiel.....

Hoe kan dit en hoe kan ik dit voorkomen..??????:o:o (waarschijnlijk iets met integers; maar de antwoorden wijzigen in meerdere regels tegelijkertijd......)

Laatst bewerkt:
Als je met F2 de cel opent en weer sluit veranderd er niets aan de inhoud van E36. Als je de inhoud van E36 wijzigt heeft dit blijkbaar consequenties voor de rest van het blad.

Kan je anders even een voorbeeldje plaatsen.

Je gebruikt =NU() in plaats van vandaag(). Door nu te gebruiken wordt de tijd meegenomen. Om de elke seconde de tijd wijzigt wordt elke formule opnieuw berekend. Als je L2 wijzigt in =Vandaag() moet het opgelost zijn.

Gebruik beter geen samengevoegde cellen. Je gebruikt in de formules ($L$2) Hierin staat nu(). Bij elke wijziging zal nu vernieuwd worden. In de klein bedragen of door gebruik van F2 en enter zal je het verschil niet snel opmerken maar is er wel degelijk. Gebruik ipv NU() VANDAAG().

En je moet nog even 1 dag bij je aantal dagen berekening optellen voor de items die per dag gehuurd worden. Als ik vandaag iets huur en breng het vandaag terug,... heb ik het gratis gehuurd....

No Problem,... ik ben ook al vaak zat hier geholpen,.. is het minste wat we terug kunnen doen.

Waanzinnig platform; Zei laatst tegen een collega dat je het gevoel krijgt of ze op je zitten te wachten; dat je weer een vraag plaatst.....:cool: Echt een geweldig platform

Nog wel even op opgelost zetten.... (rechts naast je titel van je OP)

Scheelt anderen weer gluren.... :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan