Waarom zo traag ?(eventueel upgraden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper1000000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Hallo mensen ik heb al een tijdje een pc niet bedoeld voor gamen maar ik wil nu toch een beetje games erop gaan spelen. nfs most wanted en cod4 heb ik geprobeert maar allebei falen ze keihard op de laagste settings.
ik heb een E6750 processor, geforce g100 videokaart, 4 gb RAM en ik run 64x windows 7 ultimate. vrienden van mij met mindere specs kunnen deze spellen wel spelen dus ik vraag me nou echt af welk onderdeel me nou t meeste in de weg zit en of het het waard is om up te graden of dat ik net zo goed een nieuwe pc kan kopen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Erp mooie link.

Was hem wel eens tegen gekomen maar helemaal vergeten.

Super :thumb: dank je wel

Sneakers35

dat is dus het punt, want zij vertellen me dat ik makkkelijk boven de recommended settings uit kom. Een vriend van mij zegt dat het toch aan mijn videokaart ligt omdat die echt bagger is, maar die site zegt dat mijn setup voldoende is. Kan het ook ergens anders aan liggen?(dus niet aan de hardware zelf?). Het is wel zo geweest dat ik bij vista het zelfde probleem had en nu dus bij windows 7 nog steeds.

can you run it is niet echt een site waar je naar moet kijken
vaak kloppen de resultaten niet die het aan jou geeft

de geforce g100 videokaarten zijn idd niet "je van het"
die kaartjes zijn bedoeld voor HTPC's beetje videomateriaal bekijken meer niet
de cpu is ook niet het nieuwste meer als je in de toekomst nog eens game's wilt spelen zul je ook die moeten upgraden

okee bedankt, (ik heb net nog een nvidia geforce 6200 turbocache (tm) aangeboden gekregen. zou het daar iets op vooruit gaan?

Geforce 6200 zou een downgrade zijn dat lijkt mij een slecht idee
als jij games wilt spelen moet je tog denken aan een HD6770 of GTX550

Acer FMCP7AM moederbord valt geen info over te vinden dat is een OEM moederbord
eerlijk gezecht ben je beter uit als je gewoon een nieuw systeem aanschaft
het klinkt nogal kort door de bocht maar hiervoor is niet echt een upgrade te vinden
ik weet niet wat je budget is?

nouja ik heb eigenlijk geen idee voor hoeveel je een goede game pc in mekaar kan schroeven. is 600 euro een belachelijk idee of lukt dat nog?

600 euro lukt prima
moet er ook een nieuwe Windows OS bij?
of je kun je de Windows 7 die je nu gebruikt opnieuw gebruiken?

nee ik kan de windows die ik nu gebruik wel opnieuw gebruiken. Alvast heel erg bedankt voor het samenstellen!!!

edit:
Ik heb ook nog een 1650x1050 beelscherm (alleen dvi en vga dus misschien toch een nieuwe nodig), versterker + speakers, harde schijf 640 GB van western digital die ik dus denk ik nog kan gebruiken, muis en toetsenbord en een OS. Oja ik heb ook nog 4x1 gb ramgeheugen, is dit ook nog te gebruiken?

Laatst bewerkt:
klikerdeklik
zal CoD4 met gemak draaien (en MW3 ook)

het scherm kan je nog gewoon gebruiken versterker en speakers ook
hardeschijf zou je erbij kunnen plaatsen

en het ram geheugen kun je verkopen ik neem aan dat dit DDR2 geheugen is?
zo ja verkopen want het past niet in deze setup

Laatst bewerkt:
is het dan nu ook zo dat omdat ik op een 1650x1050 scherm aangesloten met dvi kabel dat hij er nog minder moeite mee heeft dan eentje aangesloten op een 1080p? en kan ik de 1tb schijf weglaten en mijn oude gebruiken? of is die alweer uit te tijd en te traag?

edit: serieus ik moet echt beter lezen--- bedankt voor alle tips tijd en moeite! opgelost:)

ik zou wel de Samsung spinppoint f3 erbij houden een van de snelste HDD's en ruimte zat
een trage HDD betekent trage laad tijden en opstart tijden

maar heeft een trage laad tijd dus geen invloed op hoesnel de games werkelijk spelen? want trage laadtijd vind ik niet erg als ik weer 45 euro kan besparen(a)

het heeft geen invloed op hoe soepel de game speelt (FPS zal hoog blijven)

okee dan ga ik dit maar kopen denk ik:) bedankt!

oh nog een vraag. Wat houd overclocked edition in van de videokaart?

dat hij sneller is dan de standaard editie HD6870 videokaarten
hij is zegmaar al overgeklocked
en dat voor maar 1 euro meer

okee, ze verkopen het bij azerty dus het zal allemaal wel niet geforceerd zijn zodat het na een paar dagen kapot gaat:p nogmaals bedankt voor alle tips enzo en nu echt een slotje:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan