Waarop letten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Een vriend van mij wil een pc gaan kopen. Nu heb ik aangeboden om mee te gaan, aangezien verkopers over het algemeen in hun eigen straatje praten en vaak meer verstand van pizzas hebben dan van pc's.

Echter is het voor mij ook alweer 3 jaar terug dat ik voor het laatst een vaste pc heb gekocht.

Waar moet ik op dit moment een beetje op letten kwa processor? Die vriend heeft er niet bepaald verstand van, hoeft geen superdeluxe systeem te zijn, echter wil hij er wel een beetje leuk op kunnen gamen.

Kan ik beter een core2duo nemen of is een quad core toch wel zinvol voor games?

Verder dacht ik aan ongeveer 4 gb geheugen, harddisk is niet zo heel belangrijk naar mijn mening, of hij nou een 500 gb harddisk neemt of een 1 TB... volkrijgen doet hij hem toch niet dat weet ik nu al.

Het gaat me dus voornamelijk om welke processor ik het beste kan aanraden. Oh ja en de videokaart, ook wel belangrijk

Laatst bewerkt:
hoeveel wilt hy er voor uitgeven
maar als je de beste pc wilt kopen raad ik je acer predator aan
acer-predator-gaming-desktop1.jpg

quad core betekent 4 cpu en dual 2 cpu

Processor clock speed: 2500 MHz • Processor: AMD Phenom Quad-Core X4 9850 • Processor family: AMD Phenom • L2 cache: 2 MB • Intern geheugen: 4096 MB • Geheugenslots: 4 DIMM • Intern geheugentype: DDR2 SDRAM • Maximum intern geheugen: 8 GB • Memory clock speed: 800 MHz • Card reader integrated • Total storage capacity: 640 GB • Hard disk interface: Serial ATA II • Rotatiesnelheid: 7200 RPM • Grafische adapter: ATI Radeon HD 4850 • Grafische adapter, soort geheugen: GDDR3 SDRAM • Dedicated video memory: 512 MB • Audiosysteem: High Definition Audio 7.1 • Soort optische drive: DVD±RW DL • Soort tweede optische drive: DVD-ROM • Operating system provided: Windows Vista Home Premium Edition • IEEE 1394/Firewire ports quantity: 1 • USB 2.0 ports quantity : 9 • Seriële poort(en) : 1 • Parallel ports quantity : 0 • PS/2 ports quantity : 2 • VGA (D-Sub) ports quantity : 0 • Microfoon, line-in ingang • Ethernet LAN (RJ-45) ports quantity: 1 • Speaker/ headphone/ line-out jack: 1 • HDMI ports quantity: 1 • Netwerkfuncties: Gigabit Ethernet • Breedte: 190 mm Diepte:490 mm Hoogte: 430 mm • Voeding: 750 W

Wat is je budget? Ik kan natuurlijk zeggen dat je naar i5/i7 moet kijken, maar als jullie er maar 400 euro willen uitgeven houdt het op...

Video - Ik zou kijken naar HD 5700-5800, want die hebben DX11 ondersteuning en zijn redelijk scherp geprijsd.

Harde schijf - 7200 tpm minimaal

RAM - Vooral naar de timing kijken, DDR3 is ook wel interessant, omdat die in de prijs gezakt heeft...

Voeding - Vergeet die niet... Voor een mid-range systeem heb je echt 600W nodig...

Wat is je budget? Ik kan natuurlijk zeggen dat je naar i5/i7 moet kijken, maar als jullie er maar 400 euro willen uitgeven houdt het op...

Video - Ik zou kijken naar HD 5700-5800, want die hebben DX11 ondersteuning en zijn redelijk scherp geprijsd.
Eens en eens! Al is de videokaart natuurlijk ook afhankelijk van het budget

Harde schijf - 7200 tpm minimaal

RAM - Vooral naar de timing kijken, DDR3 is ook wel interessant, omdat die in de prijs gezakt heeft...
Harde schijf is inderdaad wel nuttig, maar meestal wordt gelukkig wel gekozen voor 7200-versies.
Bij Ram is timing natuurlijk wel belangrijk, maar niet meer zo belangrijk als vroeger. Dus niet teveel op letten.

Voeding - Vergeet die niet... Voor een mid-range systeem heb je echt 600W nodig...
Nee, dat is niet nodig. Laat ik het zo zeggen: hoe zwaarder de videokaart, hoe zwaarder de voeding. De meer videokaarten, des te zwaarder de voeding moet zijn.

Wat ik nog niet heb gelezen: Misschien verstandig om de pc via internet samen te stellen. Je kan zelf kiezen wat er in komt en zelf je grenzen bepalen. Je kan hierbij hulp van andere mensen inroepen, zoals deze hier te vinden zijn.
De pc kan door de internetshop in elkaar geschroefd worden. Dus das geen probleem.

Als hij dit wil, dan is het handig dat jij voor hem hiet de vragen uit dit draadje beantwoord:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=382226

Edit:
Wat ik vergeet: Ik kan moeilijk zeggen: die en die processor of videokaart moet je kopen. Het gaat altijd om het totaalplaatje. Al is in een gamepc de videokaart echt het belangrijkst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan