Waarschijnlijk hardware fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutje1

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
hallo,

Ik heb gister xp opnieuw geinstalleerd. Dit deed ik omdat je met opstarten de computer eerst moet laten crashen voor je hem goed op kan starten. Ik dacht door xp er opnieuw op te zetten er vanaf te zijn maar nee dus, weet iemand hier welke hardware dit kan doen?? Het is echt irritant :(

Wanneer ik hem opstarte deed hij het goed tot het scherm met het windows logo en het laadbalkje. Hier bleef hij hangen dus moet k de pc uitdrukken. Nadat hij is uitgedrukt komt het venster van "niet juist afgesloten." en dan kan je kiezen, als ik dan kies voor recentste werkende configuratie doet ie het soms

haal alle kaarten van je pci sleuf behalve je videokaart en dan kijken of ie nu wel opstart zo ja dan stap voor stap nog een kaart erbij tot je windows niet meer opstart dan haal je die vorige kaart eruit start ie dan wel ik schat dat het de netwerkkaart is dan is je lan verbinding verkeerd ingestelt

De cd-drive's zitten ook op de geluidskaart aangesloten, moet ik deze losmaken of is dit slecht??

rutje1 zei:
De cd-drive's zitten ook op de geluidskaart aangesloten, moet ik deze losmaken of is dit slecht??
maakt niet uit losmaken hoeft niet gewoon je geluidskaart los maken is al genoeg

oke, het ligt niet aan de netwerk of modemkaart(k weet nie hoe die heet maar die voor t inbelle) Alleen nog geluidskaart probere.

Alles los gehaald, geluids, inbel en netwerkkaart. Nog steeds last van het opstart probleem :S:S heeft u nog een oplossing?

er zitten 2x een geheugen in van 128 Mb. En hij doet het wel op de manier van na het vastlopen opnieuw starten, is er dan wel wat kapot?

Kijk eens of Memtest86 problemen in je geheugen vindt.
Even op een floppy zetten en je pc daarmee laten opstarten.
http://www.memtest86.com/
Pak het uit en klik op "Install.bat", zorg dat er een lege floppy in je floppydrive zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan