• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarschijnlijk opmaak om zeep geholpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fjsuurd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2010
ik heb vijf tabbladen in excel met adresgegevens en gesorteerd op prioriteit 1 tm 5. Deze heb ik samengevoegd naar tabblad 6 en wil dan weer de adressen ontdubbelen omdat er adressen inzitten met meerdere prioriteiten, maar op die manier dat prioriteit 1 overblijft. De 'losse' selektie had ik gemaakt met de funktie ALS(A1=A2;dubbel;onwaar)
Als ik dit doe in tabblad 6 geeft hij overal onwaar, ziet de verschillen niet.
Heb ik ergens de opmaak om zeep geholpen? Ik heb ook al opmaak gekopieerd e.d. maar helpt niet. Weet iemand wat er fout gegaan is?

beste fjsuurd,

Waarschijnlijk heb je de 5 tabbladen naar het 6e tabblad gekopieerd.
Probeer het eens door tab 6 te sorteren op kolom A.

Als dit nit lukt plaats dan eens een klein voorbeeld bestandje.

jammer, de oplossing werkt niet, ook op andere kolommen geprobeerd maar helaas. Bestandje sturen wordt wat lastig ivm de vertrouwelijkheid vd gegevens. Maar bedankt voor de reaktie.

dan maak je even een bestandje, zonder de gevoelige info, met dezelfde opmaak als je (vertrouwde) bestand.

dan kunnen we ook gerichter kijken, om tot een oplossing te komen.

De 'losse' selektie had ik gemaakt met de funktie ALS(A1=A2;dubbel;onwaar)

Als je deze formule PRECIES zo uit je sheet hebt overgenomen, kan ik me voorstellen dat het fout gaat. Het woord 'dubbel' moet je namelijk wél tussen dubbele quotes zetten. Het woord 'onwaar' ziet Excel gewoon als een Boolean en wordt dus wel zonder quotes geaccepteerd.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan