waarschijnlijk voeding doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

grizzmo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2008
Hallo,

Enkele dagen geleden begon mijn voeding/fan als een gek tekeer te gaan en gistermorgen was mijn pc uit en niet als ik nu de aan knop indruk geeft deze mijn pc geen stroom meer. Lijkt einde verhaal, maar hoe kan ik checken of het ook daadwerkelijk aan mijn voeding ligt? Ik heb deze er al uit gehaald, ik zie ook wat gesmolten plastic links en rechts, maar een andere oude voeding past er niet op. Het probleem is ook mijn HD( een sata) en mijn oude pc'tje ondersteunt geen sata, dus ik kan ook mijn hd niet testen. Zou het ook aan de batterij kunnen liggen, cpu doorgesmolten of nog iets anders. Ik wil nl geen nieuwe voeding kopen voor een pc, die misschien niet meer te maken is. Ik heb momenteel nog een P3, 799 MHz, met max. 512 MB geheugen! Daar kan ik dus echt nix meer mee, alleen mailen en kleinere dingetjes.
Kan iemand mij advies even hoe te testen wat er kapot is, zonder kosten in eerste instantie?

Met vriendelijk groet,

gizzmo :confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Niet iemand in de buurt om een voeding te lenen want gesmolten plastic voorspeld weinig goeds.

Daar heb je wel gelijk in, ik ga idd maar even iemand bellen, want er zat net een nieuwe hd in, verdorie.
Ik laat het ook weten als deze opgelost is natuurlijk.

mvg

Edit: Voor als iemand deze thread volgt, ik krijg morgen een voeding en kan dan proberen of alles het nog doet. Ik laat daarna het resultaat weten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan lezen we morgen hoe of wat hoop voor je dat bij de voeding is gebleven.

Hallo

ik zie ook wat gesmolten plastic links en rechts,

Wat moeten wij ons hier bij voorstellen???

Een niet gebruikte voedingsconnector die tegen het chassis komt en die heeft gevonkt ??? (is ook uit plastic)

Of.... een volledig gesmolten voedingsconnector van het motherboard ???

Een duidelijke foto zou reeds heel veel mogelijkheden uitsluiten.

Een atx voeding kun je opstarten indien je [Ps_on] [groene draad] doorverbind met een massa (com) (zwarte draad)

De voeding dient dan op te starten , waarna je de uitgangsspanningen kunt controleren.

http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Nee, zo'n condensator met een klein laagje plastic wat er volgens mij niet hoort bovenop.
Ik had eergisteren even, dacht ik, mijn fan uitgezet, maar moest plotseling weg en was pas 2 uur later thuis. Temperatuur: 60 graden. Snel weer aan, maar 's avonds pc plat en niet meer op te starten.
Mijn scherm loopt btw weer als een zonnetje, andere thread.

grizzmo

Problem Solved.
Nieuwe voeding erin gedaan gisteravond en hij, thank god, doet het weer. En de thank god is dat na het heraansluiten van de power mijn bestanden niet verloren zijn gegaan.
Mijn pc was nl net volledig geinstalleerd met alle software, dus scheelt weer een dagje herinstalleren.Bedankt allemaal.

:-)

Edit: Ik moest alleen enkele onderdelen van mijn XP partitie opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Fijn om te lezen dat hij het weer doet:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan