• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing als er een verkeerde waarde wordt ingetoetst

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander24

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Berichten
12
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een spreadsheet in Excel. Nu wil ik er voor zorgen dat er een soort van warning verschijnt zodra er een onjuist getal wordt ingetoetst. Voorbeeldje: Jantje toetst 1000 in maar de waarde kan maar tot 999. Nu moet er dus een waarschuwing verschijnen dat die 1000 niet klopt. Iemand een idee?? Alvast bedankt!

Groeten,
Alexander
 
Excuses maar aangezien ik weinig Excel ervaring heb en maar een bepaalde tijd heb om met mijn spreadsheet aan de haal te gaan, verbreed ik mijn mogelijkheden om snel een goed antwoord te vinden op mijn vraag. Soms stel ik een vraag en dan wordt er op het ene forum veel gereageerd en op het andere helemaal niet...vandaar dus op 2 fora...Begrijpelijk toch?! Alsnog bedankt!

Alexander
 
Wigi,

dat van die vraag op beide forums had je waarschijnlijk op mij (Alexander 86, excuses daarvoor) dit is van iemand anders nl.: Alexander 24 ...
 
Het forum op de andere site doet het even niet dus ga ik hier maar door:

Het klopt nu dat er een waarschuwing komt als er in een tabel een andere waarde wordt ingetikt. Nu wil ik het volgende doen:

Die kolom waar die waarschuwing moet komen (bij mij H11 t/m H167) is afhankelijk van een andere kolom (C11 t/m C167). Nu komt die waarschuwing pas als ik zelf in kolom H11 t/m H167 een verkeerde waarde invoer. Het idee is dat er in kolom C11 t/m C167 een waarde wordt ingevoerd, dan wordt automatisch in kolom H11 t/m H167 een waarde gegenereerd maar als deze waarde dus niet binnen bijv. 0 en 10 valt, dan moet er in deze kolom (H11 t/m H167) een waarschuwing gegeven worden. Hoop dat jullie het snappen! Alvast bedankt!

Alexander
 
Hallo Alexander

Waarom zet je de waarschuwing dan niet in kolom C11 t/m C167
Kolom H11 t/m H167 is immers afhankelijk van kolom C11 t/m C167

Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan