Waarschuwing bij openen bestand na downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Ik had een probleempje met het via een hyperlink openen van een MP4 bestand in XP.
Het MP4 bestand staat in een map op mijn D partitie.
Er kwam een waarschuwingsscherm over virussen ed. die in het bestand zouden kunnen zitten.
Na op OK geklikt te hebben werd het MP4 filmpje geopend.
Dit heb ik kunnen oplossen door in Windows Verkenner te gaan naar Extra - Mapopties.
Onder Mapopties staan 4 tabbladen, Algemeen - Weergaven - Bestandstypen en Offline Bestanden.
Even naar beneden gescrold naar MP4 - daarna geavanceerd gekozen en het vinkje weggehaald bij Openen na downloaden bevestigen.
Probleem opgelost.
Nu werk ik met 7 en heb hetzelfde probleem.
Een hyperlink naar een MP4 bestand geeft weer een waarschuwingsscherm.
Helaas kan ik dit niet op dezelfde manier oplossen want in Windows Verkenner - Extra - Mapopties is het tabblad Bestandtypen niet meer aanwezig.
Kan iemand mij vertellen waar dit tabblad gebleven is?
Het moet iets te maken hebben met een vinkje dat moet staan voor Openen na downloaden bevestigen.
Een hyperlink naar bijv. een jpeg plaatje wordt normaal geopend.
Als het tabblad niet meer bestaat is er dan een andere mogelijkheid om dit irritante waarschuwingsscherm uit te schakelen?
Bij voorbaat mijn dank voor hulp in deze.
Belinda

Bekijk bijlage 208566

Ik zie dat het een foutmelding van Office is.
Check daarom eens de geavanceerde opties van Office.

Kijk inderdaad eens naar instellingen zoals Vertrouwde locaties.

Bedankt voor de suggesties maar bieden niet de oplossing.
In vertrouwde locaties heb ik de hoofdmap en de submappen waarin de betreffende bestanden staan als vertrouw ingevoerd.
Resultaat blijft hetzelfde, snelkoppelingen naar jpeg bestanden geen geen probleem maar naar MP4 bestanden geven weer het waarschuwingsscherm.
MP4 bestanden normaal openen gaat prima maar via een hyperlink niet.
Zoals ik in mijn vraag reeds aangaf heeft dit toch iets te maken met de optie Openen ma downloaden bevestigen.
Alleen de plaats waar dit ingesteld kan worden kan ik niet terug vinden.
In XP stond dit onder Extra - Mapopties en dan het tabblad Bestandstypen.
Waar is deze mogelijkheid in 7 gebleven??
In de groep voor Excel vragen heb ik de vraag ook al gesteld en iemand heeft toen de moeite genomen om een MP4 bestand op te slaan en in Excel een snelkoppeling naar het bestand te maken en ja hoor ook hij kreeg toen de waarschuwing.
Een oplossing wist hij hier ook niet voor.
Op zich valt er mee te leven maar het is gewoon irritant.
Misschien een mogelijkheid via het register??
In ieder geval bedankt voor het meedenken en een prettig weekend gewenst.
Belinda

Via config scherm..
Bij mij is het in de Engelse Win7:
Control Panel\All Control Panel Items\Default Programs\Set Associations
En daar kun je bestans associaties bevestigen.

Hallo André,
Bedankt voor de reactie.
Met enig zoekwerk in de Nederlandse versie toch terecht gekomen bij bestands associates.
Het leek er even op of dit inderdaad de juiste plaats was maar helaas, je kunt hier alleen instellen met welk programma een bepaald bestand geopend moet worden.
Is in feite dezelfde optie door met rechts op het bestand te klikken en dan te kiezen voor Openen met ...
Mijn MP4 bestanden (filmpjes) worden geopend met de VLC player en dat werkt op zich goed.
Jammer genoeg kan ik daar niets vinden om het "openen na download bevestigen" uit te vinken.
Volgens mij is dit de oorzaak van het waarschuwingsvenster dat ik krijg als ik via een hyperlink een dergelijk filmpje wil afspelen.
Ik zeg er wel bij dat dit in XP de oplossing voor het probleempje was.
Misschien nog een andere suggestie??
Prettig weekend.
Belinda

Bedankt voor de verwijzing maar deze pagina was mij bekend.
Ook het aanpassen van de gegevens aan mijn versie van Office (10) gaf geen resultaat.
Het register goed doorzocht maar helaas niets te vinden dat dit "probleempje" kan oplossen.
De optie waar ik naar zoek bestaat niet meer in 7 en ik denk dat ik er maar mee moet leren leven.
Desondanks bedankt voor alle moeite.
Prettig en zonnig weekend gewenst.
Belinda

Naar aanleiding van het plaatje in je start post lijkt het me toch echt voldoende om de map "D:\Humor\Funny Gags 2" toe te voegen aan de vertrouwde locaties in Excel.

2114aj7.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Vanzelfsprekend volg ik de suggesties op.
Had al eerder mijn map op D:\Humor gezet in vertrouwde locaties en tevens een vinkje geplaatst dat dit ook voor de submappen moest gelden.
Nu heb ik toegevoegd D:\Humor\Funny Gags 2
Daarna het werkblad geopend waar de afbeeldingen staan van de filmpjes.
De afbeelding is de hyperlink naar het filmpje.
Dubbelklikken op de afbeelding geeft toch weer het waarschuwingsschermpje.
Bijgevoegd twee afbeeldingen hiervan.
Mijn beperkte kennis houdt nu echt op in deze kwestie.
Misschien weet u nog een andere oplossing??
Prettige dag verder en bedankt voor de tijd.
Belinda
Bekijk bijlage 208727Bekijk bijlage 208729

Hoi Belinda. Dat gebeurt bij mij inderdaad ook. Ik ga met je mee zoeken :)

Ik heb er een tijdje mee gestoeid maar geen oplossing gevonden. Er wordt veel over geschreven, geklaagt en gevraagt maar een oplossing heb ik er niet tussen gevonden. Wel heb ik een manier gemaakt om toch de bestanden te openen zonder dat er een waarschuwing komt. Ik heb een routine in een module gezet en die ziet er als volgt uit:

Code:
Private Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" _
(ByVal hWnd As Long, _
 ByVal lpOperation As String, _
 ByVal lpFile As String, _
 ByVal lpParameters As String, _
 ByVal lpDirectory As String, _
 ByVal nShowCmd As Long) As Long

Sub OpenBestand(bNaam As String)
    ShellExecute Application.hWnd, "open", bNaam, vbNullString, vbNullString, 1
End Sub

De (dubbel)klik op het plaatje moet dan het volgende doen:
OpenBestand(pad_naar_bestand)

Het moet dan dus geen Hyperlink meer zijn.
Dat werkt bij mij prima.

Laatst bewerkt:
Vreemd dat het bij u goed werkt.
Ik heb uw voorbeeld gekopieerd en geplakt in een module.
U schrijft dat het plaatje geen hyperlink meer moet zijn . . .??
Dit begrijp ik niet goed want die hyperlink verwijst dus naar het filmpje in de map D:\Humor\Funny Gags 2
Maar goed ik heb de hyperlink verwijderd en dubbelgeklikt op het plaatje.
Maar er gebeurt niets behalve dat het plaatje nu geselecteerd wordt.
Tja wat nu nog? - op internet heb ik al veel vragen hierover gelezen en ook geen bruikbare oplossing kunnen vinden.
Nog even een andere truuk geprobeerd, het MP4 filmpje geconverteerd naar wmv en avi en dan is er geen probleem.
Ik blijf dus nog steeds van mening dat de extensie MP4 in deze de boosdoener is.
Het hoe of waarom dat zo is weet ik ook niet.
Omdat er zoveel vragen over zijn zou Microsoft hiervoor toch een oplossing moeten kunnen verzinnen maar dat zie ik natuurlijk verkeerd.
In het verleden heb ik wel eens gelezen dat dit probleem begonnen is bij een update van Microsoft.
Hierbij dan nog even twee afdrukken van wat ik gedaan heb.
Belinda

Dat met die code in een module heb je goed gedaan. In de 2e afbeelding kun je zien dat het plaatje nog steeds een hyperlink heeft. Deze moet dus weg. Dan wijs je een macro toe aan aan het plaatje en die macro ziet er dan bijvoorbeeld als volgt uit:

Code:
Sub Plaatje1001_klik
    OpenBestand("D:\Humor\Funny Gags 2\Funny Gags - 1001.mp4")
End Sub

Zo kan een bestand met elke extensie zonder waarschuwing worden geopend.
Het is inderdaad een Windows probleem en dat kan alleen Microsoft oplossen.
Wat ik heb gedaan is dus een workaround.

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,
Nogmaals mijn dank voor alle moeite in deze.
De workaround is een goede oplossing als het om een paar plaatjes(filmpjes) zou gaan.
Ik heb er echter een paar duizend van en om nu alle snelkoppelingen te vervangen voor een macro lijkt me niet zo zinvol nog afgezien van het vele werk.
Voorlopig moet ik dus maar leven met het schermpje en op OK klikken en dan werkt het.
Hopelijk krijgt Microsoft veel klachten hierover binnen en zijn ze bereid om deze vervelende waarschuwing te bewerken.
Ik zal in de Excel groep en hier de vraag als opgelost zetten.
Nogmaals mijn dank in deze.
Belinda

Graag gedaan. Maar er is denk ik ook wel een mogelijkheid om een macrootje te maken die alle hyperlinks verwijderd, een klik macro voor het plaatje maakt en deze voorziet van de juiste opdracht.

Goedenavond Edmoor,
Een macro voor verwijdering snelkoppelingen heb ik al en voor een "klik"macro voel ik niet zoveel.
Het geheel is zuiver een liefhebberij van mij en wordt niet zakelijk gebruikt en daarom laat ik het er bij in de hoop dat er misschien nog eens een simpele oplossing komt.
Prettige avond verder en misschien heb ik in de toekomst uw hulp nog eens nodig.
Belinda

Dat we maar even de mogelijkheden besproken hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan