• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing bij reeds in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hallo,

Ik gebruik samen met enkele andere mensen een excel-sheet. Soms maakt iemand een wijziging van de gegevens binnen dit sheet en wil die daarna natuurlijk de wijzigingen opslaan. Wat blijkt ? Het bestand stond reeds open , waardoor je je wijzigingen niet kan wegschrijven onder de aktuele naam.

Ik vroeg me nu af of bij het openen van het bestand een msg-box zou kunnen verschijnen die duidelijk aangeeft dat het bestand reeds in gebruik is ... ?

Zou dit mogelijk zijn , en hoe ?

dbv,

Stefano

Stefano, Ik snap iets niet. Op het moment dat gebruiker 1 een bestand open heeft staan en gebruiker 2 (en verder) deze óók openen, krijgen ze de melding dat deze reeds open staat en de vraag erbij of je read-only het bestand wilt bekijken. Dus... deze melding bestaat al (ligt misschien wel aan je versie van Excel, maar volgens mij is dit zeker al vanaf versie 2000).

Waarom ga je niet met een shared-workbook werken? Dan kan iedereen er tegelijk in en krijg je een melding met opslaan, veranderen van data enz... Kijk maar 'ns in je help-files voor meer uitleg over deze mooie toepassing.

Groet, Leo

Klopt , wat je niet snapt , ... snap ik ook niet. Vroeger kreeg ik steeds een pop-up met bestand in gebruik door .... , maar sedert een jaar opent het betsand enkel met de bestandsnaam , gevolgd door de read-only. Als je dan ( gehaast ) gen aandacht heeft aan die lijn dan ga je dingen veranderen omlater vast te stellen dat het bestand niet vrij was... vandaar mijn vraag. In ieder geval bedankt voor je tip.

groeten

Is het een XLS of een XLT bestand? In het laatste geval krijg je namelijk geen melding.

Hoe vaak wordt het bestand geweizigd? Als dat niet vaak is zou ik een xlt van het bestand maken.

Succes
Arjee

Het is een xls.

het wordt dagelijks meermaals gewijzigd ( vier personen gebruiken het bestand ).

groeten

Stefano, Staat de eigenschap (Properties) van het BESTAND soms standaard op 'read only'? Dit kan je nakijken door via je verkenner naar het bestand te gaan en deze met de rechtermuisknop aan te klikken. In de pop-up klik je op de onderste regel Properties/Eigenschappen. Dan zie je onderaan dat venster een paar checkboxen. Ik gok dus dat het vakje bij read-only staat aangevinkt....

Groet, Leo

Nee Ginger, niet op read only, zoniet zou niemand het bestand kunnen wijzigen en opslaan toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan