Waarschuwing bij spelen cd-roms

Status
Niet open voor verdere reacties.

tattiej

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo,

Ik heb al een aantal cdroms proberen te spelen. Tijdens de installatie van zo'n spel gaat het goed. Maar als ik het na de installatie wil gaan spelen krijg ik deze waarschuwing:

Ongeldig beeld
De toepassing of DLL-bestand C:\WINDOWS\system32\d3d9.dll is geen geldige Windows-kopie. Controleer dit op uw installatiediskette.

Weet misschien iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt

Je kan via google naar het bestand zoeken en het bij een betrouwbare site downloaden :).

K heb er echt weinig verstand van,
wat moet ik precies intikken om dat bestand te downloaden?

Groetjes

Je kunt het zoeken op een downloadsite voor dll bestanden, zoals hier. Daarna de oude vervangen door de gedownloade dll te plaatsen in de map die in foutmelding wordt gegeven. Je kunt voor de zekerheid een systeemherstelpunt aanmaken vóór de vervanging.

Laatst bewerkt:
Bedankt :)
Ik heb dit nu gedownload, maar ik heb er weer een probleem bij.

DirectX9 not found.
This error has also been sent to Debug.log

Groetjes

Heb je directx 9 wel geïnstalleerd? Dit staat vaak wel op de cd waar ook het spel op staat (even de cd verkennen).

Ja, volgens mij wel
Ik probeer het steeds te downloaden en dat gaat goed, maar deze waarschuwing blijft toch steeds komen. Ik weet niet of hij bij Software moet staan (daar staat hij niet).
Waar kan ik het anders eerst verwijderen en daarna weer opnieuw installeren (de directx)?

Groetjes

Kijk eens wat er aan informatie staat als je in Uitvoeren (onder Start) dxdiag typt, dan Enter. Als het goed is bij systeeminfo ergens onderaan: DirectX-versie: DirectX 9. Dan weet je dat het geïnstalleerd is. Als je het wilt verwijderen kijk dan even hier (je kunt ook de repair optie proberen).

Welk spel is het overigens? Toevallig een Need for Speed? Misschien ligt het aan het spel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan