Waarschuwing bij volgen hyperlink uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Ik heb een stukje code, gekoppeld aan een combobox gevuld met hyperlinks, die ervoor moet zorgen dat de betreffende hyperlink gevold wordt:

Application.FollowHyperlink cbo_hyperlink.Hyperlink.Address

Het gaat om afbeeldingen die op mijn harde schijf staan.

Nu krijg ik telkens de klassieke maar erg storende beveiligingswaarschuwing die je krijgt bij het klikken op een hyperlink. Hoe schakel ik deze uit?
DoCmd.setWarnings false werkt niet, wellicht omdat het geen boodschap van Access zelf is.
 
Heeft dat misschien te maken met het beveiligingsniveau zoals je dat in Internet Explorer hebt ingesteld? Ik krijg ze namelijk nooit. En heb dat niveau dus wel redelijk laag staan.
 
Heeft dat misschien te maken met het beveiligingsniveau zoals je dat in Internet Explorer hebt ingesteld? Ik krijg ze namelijk nooit. En heb dat niveau dus wel redelijk laag staan.

Zou natuurlijk kunnen, maar ik heb niet veel zin om mijn globale beveiliging te verlagen...
Ik heb gewoon de standaard instellingen van IE
Ik moet het probleem bovendien voor iemand anders oplossen.
 
Zoals ik al zei: ik vermoed dat de waarschuwingen worden gegenereerd door iExplorer vanuit de beveiligingsinstellingen. Als dat zo is, zie ik niet hoe je dat simpel kunt wegpoetsen. Maar misschien dat iemand anders daar een oplossing voor heeft.
 
Ik heb nu gezien dat er in Access 2010 een nieuwe control is: web browser.
Als je dan bvb. in een veld de padnaam opneemt van het bestand dat je wil tonen en bij de control source van de webbrowser verwijst naar dit veld, wordt de afbeelding getoond.
Maar in geval van een grote afbeelding wordt maar een stukje getoond en moet je scrollen. Ik zie nergens een eigenschap om dit aan te passen.
En zo een webbrowser kan je ook niet in een rapport opnemen.
Ik vind ook geen vlotte manier om in Windows 7 de volledige padnaam van een bestand in te voeren.
Ook in een hyperlink veld vind ik geen mogelijkheid om het volledige pad van een bestand op te nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan