Waarschuwing dat Antivirusprog niet werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frans1938

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Beste lezer,
Al enkele jaren gebruik ik Avira (betaalde versie) als virusscanner. Nooit problemen gehad.
Onlangs heb ik een nieuwe PC aangeschaft waarop Ms Vista.
Sinds enkele dagen krijg ik constant een Windows beveiligingswaarschuwing:
"Uw computer is niet goed beveiligd."
Het blijkt dan dat zowel de Firewall als de Virusscanner zijn uitgeschakeld.
De Firewall kan dan handmatig worden ingeschakeld maar de Virusscanner wordt niet geaccepteerd. Na opnieuw opstarten van de PC is de Firewaal wel weer uitgeschakeld!

Na drukken op de betreffende knop krijg ik een mededeling van Microsoft dat er geen Antivirusprogramma kan worden gevonden en det het beter is om een van de volgende programma's te installeren. En dan volgen de namen Symantec, Windows Live Care, Kaspersky en Mc Afee.
Nu vermoed ik dat deze bedrijven Microsoft wel zullen sponsoren ;-) maar kan ik volstaan met het blijven gebruiken van de Avira-scanner?
Of kan ik beter de gehele beveiliging uitschakelen. Ik ben de enige gebruiker van deze PC.

B.v.d en groet,
Frans

Ik mag aannemen dat je versie 8 hebt draaien? Zo ja, is dat dan niet een kwestie van 1 telefoontje naar Avira voor support? De beveiliging moet / mag je natuurlijk nimmer uitschakelen.

Ik mag aannemen dat je versie 8 hebt draaien? Zo ja, is dat dan niet een kwestie van 1 telefoontje naar Avira voor support? De beveiliging moet / mag je natuurlijk nimmer uitschakelen.

Dom van mij, maar goed dat je mij hieraan herinnert, Pasja.

Ik heb inmiddels antwoord van het forum van Avira en na invoering van een commando op winmgmt schijnt alles weer stabiel te zijn.
En ja, ik heb versie 8!

Bedankt voor de snelle hulp.

Vr. groet,
Frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan