Waarschuwing in het logboek, en nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kicksr

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
47
Mijn PC heeft altijd veel tijd nodig om af te sluiten.
Een groot probleem vind ik dit niet maar gisteren besloot ik om er eens dieper op in te gaan en opende ik het toepassingen logboek.
Daar zag ik iedere keer als ik afsloot een waarschuwing staan met de volgende letterlijke tekst:

Windows heeft het register van gebruiker X opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte.
Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.
Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.


Hoe kan ik dit probleem aanpakken?
 
Bedankt voor je reactie maar helaas het heeft niet geholpen.
Ik weet namelijk niet welke service verantwoordelijk is voor het probleem.
Ik heb ook het proggie UPHCleaner geinstalleerd en die geeft de melding dat de svchost.exe de boosdoener is.
Verder heb ik begrepen dat het geen kwaad kan dus laat ik het maar zo.
 
Nee kwaad kan het niet, duurt alleen zo lang voor dat die de nek omgedraaid krijgt, die service :)
Indien je het nog op je gemak wil nakijken kan dat met,

Onderstaande tooltje, heet "Getservice" het is een zipje van bleeping computers die kan je uitpakken en ergens willekeurig neer zetten dan maakt hij de "GetService map" dubbelklik in die map GetService.bat dan krijg je een kladblok overzicht van alle geïnstalleerde services, kijk daar naar "BINARY_PATH_NAME" van de service en je vind het proces die gebruikt maakt hiervan.. Zo kun je alle services opzoeken die het proces " C:\WINDOWS\System32\svchost.exe" gebruiken.

http://www.bleepingcomputer.com/files/spyw...getservices.zip

http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm

:)
 
Ik heb dat proggie gedownload van:
'http://www.bleepingcomputer.com/files/spyware/getservices.zip'
Jouw link was niet helemaal goed:
'http://www.bleepingcomputer.com/files/spyw.../getservices.zip'

Ik heb nu inderdaad een txt bestand met daarin de volgende alinea:

SERVICE_NAME: Alerter
Hiermee kunnen geselecteerde gebruikers en computers bij beheerderssignalen worden gewaarschuwd. Als de service wordt gestopt, zullen programma's die gebruikmaken van beheerderssignalen deze niet ontvangen. Als deze service is uitgeschakeld, zullen alle services die van deze voorziening afhankelijk zijn niet kunnen worden gestart.
TYPE : 20 WIN32_SHARE_PROCESS
START_TYPE : 4 DISABLED
ERROR_CONTROL : 1 NORMAL
BINARY_PATH_NAME : C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k LocalService
LOAD_ORDER_GROUP :
TAG : 0
DISPLAY_NAME : Alerter
DEPENDENCIES : LanmanWorkstation
SERVICE_START_NAME: NT AUTHORITY\LocalService

Moet ik deze dan bij Aanmelden veranderen?
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat ik die link niet even zelf heb getest..

Alerter staat uitgeschakeld dat kun je zien bij de opstart type
deze staat op 4 dus deze kan het al niet zijn :)
START_TYPE : 4 DISABLED
(Opstart type vind je onder eigenschappen)

Maar dat zal niet de enige service zijn die gebruikt maakt van svchost.exe er zijn er veel meer.. Welke daarvan het probleem veroorzaakt durf ik niet te zeggen.

Je kan in de Service Guid van de ElderGeek nagaan welke services je kan uitschakelen of op handmatig kan zetten..
Voor een alleenstaande computer met xp kunnen zeker zo'n 20 a 25 services uitgezet worden waaronder ook een paar die svchost gebruiken.. Zo kan je het zoekveld verkleinen of het probleem misschien wel oplossen..
Er bestaat ook een Nederlands talige Gids voor (dacht van schonepc.nl) maar die kan ik even niet vinden alhoewel die hier op Helpmij ergens moet staan..

:confused:

p.s.
hieronder volgt een lijstje van alle services (op mijn computer) met betrekking tot "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs"
die op "Automatisch" staan.. De rest wat gebruik maakt van dit proces is uitgeschakeld of als handmatig opstart type ingesteld..


DHCP Client

Event Log

Intelligente achtergrondsoverdrachtservice

Network Connections

Remote Procedure Call (RPC)

Services voor cryptografie

Shell Hardware Detection

System Event Notification

System Restore-service

Task Scheduler

Windows Audio

Windows Image Acquisition (WIA)

Windows Management Instrumentation

Windows Time
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een tijd bezig geweest met de services maar kon niets vinden.
Op een gegeven moment ben ik bij schonepc.nl geweest en daar stond het proggie Registry Mechanic.
Ik heb de trialversie gedownload en mijn register bleek meer dan 500 problemen te hebben. Een gedeelte daarvan kon ik repareren omdat het een trial is.
Gelukkig werd toevallig de laatste versie gepost in de nieuwsgroep en toen kon ik wel het hele register repareren.
Ik heb toen ook weer UHPCleaner geinstalleerd.
Wonder boven wonder is het probleem nu verholpen.
Waardoor weet ik niet.

In ieder geval wil ik je nogmaals danken voor alle moeite die je hebt gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan