Waarschuwing ... !! Mail die lijkt van de ING bank te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Er circuleert een mail, die van ING lijkt te komen (zie bijlage).

PrtScrn.jpg

Reageer daar NIET op en verwijder het bericht direct.
Klik je wél op de link in die mail dan wordt er software op je computer geïnstalleerd - mailware dus - waarmee hackers je inlognaam en wachtwoord bij ING kunnen achterhalen.

Aanvulling
Raadpleeg 3xkloppen voor meer informatie over veilig internetbankieren.
En voor de ING deze pagina:
http://www.ing.nl/particulier/internetbankieren/veilig-internetbankieren/

Laatst bewerkt:
Dank voor de waarschuwing, al vermoed ik dat voornamelijk wat minder 'geletterd' Nederland erin gaat trappen :

"U hebt" .................

"U heeft" ....................

Laatst bewerkt:
Je weet nooit wie er in gaat gaan trappen. Je hebt het druk, of even andere dingen aan je hoofd en voor je het weet maak je een fout.

Misschien een tip; klik nooit op linkjes in een mail, maar gebruik je eigen bladwijzers.

@TS, bedankt voor de waarschuwing. :)

Een andere fout is: Update your online bankieren.
Deze mail is voor nederlandse ING-gebruikers, dus zou het 'Update uw online bankieren' moeten zijn.
Als deze mail internationaal zou zijn, zou de hele mail in het Engels zijn en zou er ook 'Update your online banking' staan.

Er wordt dus Nederlands en Engels door elkaar gebruikt.

soms denk je wat voor mensen zitten hier achter? die moeten hun basisschool toch wel nooit hebben afgemaakt? je hebt niet voor niks geld nodig natuurlijk...

Titel aangepast, nu is het wat duidelijker waar de waarschuwing voor is. Bedankt voor de waarschuwing.:)

ik krijg ook elke week een 'lege' mail van ing, de titel is ing betreft accountverificatie. ik heb amper een account daar, en er staat niets inde mail.???

Mail meteen weggooien. Banken vragen nooit account informatie op.

Berichten die ik niet vertrouw check ik altijd met virusalert.nl.
Ik kopieer dan een aanzienlijk deel van de eerste regel.

Vaak zie je dan dat een bericht al jaren oud is.

Deze melding van die van ING lijkt te komen ging in februari 2010 ook al rond.
100% match
.

Als ik zo'n ketting-mail binnenkrijg, stopt de ketting bij mij, en ik stuur de verzender een bericht terug.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan