• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing plaatsen wanner gegevens in cel(len) niet correct zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneVerhaeg

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2016
Mijn vraag is wanneer tabblad "Wedstrijden" Cel(len) G en U te laag zijn ingevoerd ten opzichte van cel(len) D en R er een waarschuwing te zien is.
In de partij moet er namelijk een winnaar of een gelijkspel zijn, de cellen G en U mogen niet beide 0 zijn.

Bijlagen

Beste,

Al gegevensvalidatie toepast op de cellen G en U met bij instellingen "kleiner dan" en de cel aanduiden waarmee je vergelijkt?

Reactie

Ja, maar dan moet je de cel selecteren en dat is niet wat ik bedoel, de waarschuwing zou direct zichtbaar moeten worden zonder de ce te selecteren.

Beste,

Ik heb een gegevensvalidatie toegepast op G en een waarschuwing laten verschijnen wanneer de waarde in G kleiner is dan nul en groter is dan 100.
Dus graag een lijst(je) van voorwaarden.

Reactie

De voorwaarden zijn dat in de partij een winnaar moet zijn of een gelijkspel, dus bij speler thuis moet G voldoen aan D en bij speler uit moet U voldoen aan R, maar als G en U daar niet aan voldoen moet er een waarschuwing komen, dus G en U mogen niet ter gelijkertijd lager zijn dan D en R.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt doen, alvast bedankt.

Beste,

Ik heb een gegevensvalidatie toegepast vanaf rij 33 op de gegevens in kolom G en U waarbij een invoer toegestaan die kleiner of gelijk is aan D en R. Gegevensvalidatie kan je kopiëren maar dan liefst op lege cellen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan