• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarschuwing voor indien datum bereikt EN bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
ThisWork ziet er als volgt uit:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim iKol As Integer
Dim lRij As Long
Dim sText As String
    On Error Resume Next
    lRij = Blad3.Range("A:A").Find(Date + 1, , xlValues, xlWhole).Row
    If lRij <> 0 Then
        If Blad3.Range("Q" & lRij).Value <> 0 Then
            For iKol = 5 To 14
                If Blad3.Cells(lRij, iKol).Value <> 0 Then sText = sText & vbNewLine & Blad3.Cells(1, iKol).Value
            Next
        End If

MsgBox "Morgen ( " & Date + 1 & " ) heeft/hebben verlof:" & vbNewLine & vbNewLine & sText, vbInformation, "Verlof"
    End If
Reset
End Sub
Bij het openen wordt gekeken of de datum van morgen gevonden kan worden én of het totaal in de Q-kolom op 0 staat.
Staat het totaal niet op 0 dan wordt per medewerker gekeken of diens uren op 0 staan. Staan deze niet op 0 (maw men heeft verlof opgenomen) dan verschijnen de namen van die medewerkers in een pop-up window.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste,

Hij geeft telkens foutmelding "dubbelzinnige naam gevonden"
Hoe kan ik dit oplossen

Alvast mijn dank

bovenaan staat dit idd al eens met een reset bij. Zou je anders da macro zelf willen invoegen en opnieuw uploaden als dit mogelijk is? mss zet ik hem verkeert???

Is het dan toch enkel voor de waarden in tabblad2?? want tabblad 1 is iets totaal anders

Ik ben uitgegaan van het werkblad Overzicht Verlof omdat ik er vanuit ga dat de verlofafspraken hier in verwerkt worden.
Je hoeft alleen maar in ThisWorkbook je Private Sub Workbook_Open() met uitsluitend de macro Reset te verwijderen omdat ik deze ook in mijn Private Sub Workbook_Open() heb toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Graag gedaan.
Gaarne nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Probleem

Kan er in de kolom Q een formule worden aangemaakt die enkel rekent met NEGATIEVE waarden?? wal ook de overuren zullen worden opgenomen in deze tabel (die is afgeleid uit ander bestand)

dus als er iemand +2 ingeeft en iemand anders die dag -2 is de som 0 en word er geen melding gegeven, is dit mogelijk????

ik denk best aanpassing in rij Q met de formule.
Kan dit?

Formule voor cel Q3:

Code:
=SOM.ALS(E3:N3;"<0")
Je kunt deze formule naar beneden slepen voor de overige cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Plak onderstaande code over de bestaande code van ThisWorkbook.

Code:
Dim iKol As Integer
Dim lRij As Long
Dim sText As String
    On Error Resume Next
    lRij = Blad3.Range("A:A").Find(Date + 1, , xlValues, xlWhole).Row
    If lRij <> 0 Then
        If Blad3.Range("Z" & lRij).Value <> 0 Then
            For iKol = 5 To 14
                If Blad3.Cells(lRij, iKol).Value <> 0 Then sText = sText & vbNewLine & Blad3.Cells(1, iKol).Value
            Next
        End If

If sText <> "" Then MsgBox "Morgen ( " & Date + 1 & " ) heeft/hebben verlof:" & vbNewLine & vbNewLine & sText, vbInformation, "Verlof"
    End If
Reset
End Sub

De melding komt nu alleen als er mensen met verlof zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

maandag

zou er nog een mogelijkheid zijn om volgend probleem op te lossen, als er iemand maandag verlof heeft komt de melding er zogezegd op zondag op maar dan werken wij niet, kan dit dan de vrijdag al of kan dat niet??

alvast weer eens bedankt voor je hulp!!!!

Ps nog een vraagje ik ben met nog iets bezig zou willen magazijn met grondstoffen stock op excel zetten en er dan via VB voor bepaalde werken materiaal reserveren uit de stock (zodat eenzelfde stuk materiaal niet kan worden dubbel gereserveerd voor 2 verschillende werken) en dan als het in productie gaat de reservatie als "verbruikt" zetten en het gereserveerde materiaal dan pas van de stock aftrekken.... denk je dat zoiets haalbaar is het is maar een vaag idee wat ik hier zeg hopelijk ben ik duidelijk...

Nieuwe code voor ThisWorkbook.

Code:
Dim iKol As Integer
Dim lRij As Long
Dim sText As String
Dim iWk As Integer
Dim dWD As Date

On Error Resume Next
    dWD = Date + 1 + (Abs(Weekday(Date, 2) = 5) * 2)

lRij = Blad3.Range("A:A").Find(dWD, , xlValues, xlWhole).Row
    If lRij <> 0 Then
        If Blad3.Range("Z" & lRij).Value <> 0 Then
            For iKol = 5 To 14
            Next
        End If

If sText <> "" Then MsgBox "Morgen ( " & dWD & " ) heeft/hebben verlof:" & vbNewLine & vbNewLine & sText, vbInformation, "Verlof"
    End If
Reset
End Sub

Wat je vraag betreft: dat kan zeker. Volgens mij zijn er op dit forum al wat voorbeelden te vinden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan