waarschuwing voor vervaldatum in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, In mijn rapport zou ik graag een melding willen maken dat als de vervaldatum van een paspoort binnen zes maanden voor bv 15-05-2013 is er dan een tekst komt van bv : "Paspoort vervalt"
Ik gebruik nu deze formule:

Code:
=IIf(([Geldig t/m]+180)<#15-5-2013#;"Paspoort vervalt";"")

Maar eigenlijk is dit naar mijn gevoel niet correct omdat niet elke maand een gelijk aantal dagen heeft.

Dus als het paspoort afloopt binnen zes maanden voor 15-05-2013. Hoe kan ik dit het beste verwezelijken?"

Friend

Die 15-5-2013 is dan zeker op een tabelwaarde gebaseerd van een record? Als je 6 maanden wilt als datum, kun je met DateAdd wel uit de voeten.
Code:
=IIf([Geldig t/m])<DateAdd("mm";6;Date());"Paspoort vervalt";"")

OctaFish, Michel, Dank voor je reactie :thumb: Het paspoort moet nog geldig zijn 6 maanden nadat de persoon het desbetreffende land verlaat. In dit geval is de vertrek datum uit het land 15 nov 2012 dus kom ik op de datum 6 maanden later 15 mei 2013. Deze datum heb ik niet ergens in de database vastgelegd. Maar wil ik dus in de formule verwerken. Deze datum geld nl voor alle reizigers van deze groep. Ik zie niet anders dat ik hem dan bij elke reiziger zou moeten opslaan of zou ik een aparte tabel kunnen maken met hierin deze datum zodat bij nieuwe reizen ik deze datum niet behoef te wijzigen in de formule? Dan kan ik hem misschien in de formule openen vanuit deze (hulp)tabel? Mocht je nog een gedachte hierover hebben dan hoor ik het graag. Hartelijk dank alvast ik ga eerst ook even jouw oplossing in werking stellen in de database/rapport :thumb: Friend

Je kunt maar moeilijk berekeningen maken met velden die niet bestaan ;) Als je de datum niet opslaat, kun je er uiteraard ook geen berekening mee maken; ik zou die vertrekdatum dus zeker ergens opslaan. Gebruik je een vaste datum, dan verandert er uiteraard niet zoveel; i.p.v. het veld [Geldig t/m] gebruik je dan die vaste datum.

OctaFish, Mitchel, beetje vertraging maar hartelijk dank :thumb: voor je oplossing. Ook weer werkend !!:D Thanks. Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan