• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarschuwing wanneer waarde in cel wijzigt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goede avond helpers,

Ik zoek naar een VBA die een waarschuwing geeft indien de waarde in I14 wordt gewijzigd, terwijl in kolom S in minimaal één van de rijen 15 t/m 22 de waarde "Yes" staat. De waarschuwing zou in de vorm van een messagebox moeten komen, iets als "Warning, cell changes!".

Ik heb op internet gezocht naar een dergelijke code, maar ik heb niet zo snel een code kunnen vinden die werkt op basis van 2 voorwaarden (cell change in I14 in combinatie met een "Yes" in S15, S16, S17, S18, S19, S20, S21 of S22).

De code wil ik uiteindelijk doorkopiëren, want de macro zou ook moeten werken voor:
- een cell change in I25 icm een "yes" in S26 t/m S33
- een cell change in I36 icm een "yes" in S37 t/m S44
- een cell change in I47 icm een "yes" in S48 t/m S55
- etc etc
Dus indien mogelijk de VBA-code een beetje eenvoudig houden zodat ik de code makkelijk kan doorkopieren:p

In hetzelfde bestand maak ik al gebruik van een 'Private Sub' die in 'ThisWorkbook' staat. Is het mogelijk om de VBA-code te koppelen aan een Blad of moet ik de 'Private Sub' aanpassen/aanvullen?

Alvast bedankt!:thumb:

Tim

Bijvoorbeeld:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Count = 1 Then

If (Target.Row - 25) Mod 11 = 0 Then

If Target.Column = 9 Then

If WorksheetFunction.CountIf(Target.Offset(1, 10).Resize(8), "Yes") Then

MsgBox "Warning, cell changes!", vbInformation

End If

End If

End If

End If

End Sub

Bedankt voor de code Wigi:thumb:

Ik heb het een beetje druk op het moment, dus ik probeer hem van de week even uit:)

Groeten,

Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan