Waarschuwingen + Infectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke zijn dat? (plaats evt. een screenshot) Dat is meestal een melding van Windows zelf die dat gewoon constateert. Draai Mbam in de veilige modus dan heb je de meeste kans op succes.
Edit: run>msconfig>enter>opstarten.

Laatst bewerkt:
:thumb::thumb::thumb:
Tip: Draai Mbam regelmatig +/- iedere week 1 keer, of tenminste 1x in de 14 dagen.

Laatst bewerkt:
Prinstscreen van geblokkeerde opstartprogramma's --> NEENEE.jpg

Oke, dankjewel voor de tip dat ga ik zeker doen :D
Geen spionnetjes meer op mijn laptop :P

Laatst bewerkt:
Jammer ik kan niet alles zien, maar tot nog toe niets verdachts. Waarom Pixart je register wil monitoren is me een raadsel, maar na onderzoek v.h. programma kan ik niets verdachts ontdekken.
Mooi dat het gelukt is en succes verder!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Laatst bewerkt:
de geblokkeerde opstartprogramma's (uitgebreide uitleg) :

Dit probleem doet zich voor omdat een programma of een service met beperkingen op grond van Gebruikersaccountbeheer (UAC) wordt gestart tijdens het opstart- of aanmeldingproces van Windows Vista. Gebruikersaccountbeheer bestaat uit een reeks infrastructuurtechnologieën en helpt voorkomen dat schadelijke programma's, ook wel 'malware' genoemd, uw computer beschadigen. Softwareverkenner blokkeert programma's of services waarvoor Gebruikersaccountbeheer toestemming moet geven.

meestal is dit geen malware.

Code:
Methode 1: Het geblokkeerde programma of de geblokkeerde service uitvoeren 
Nadat Windows Vista is gestart, kunt u geblokkeerde programma's of geblokkeerde services uitvoeren door de volgende stappen te volgen:
Klik op het pictogram Geblokkeerde opstartprogramma's in het systeemvak.
Wijs Geblokkeerd programma uitvoeren aan en klik in de lijst op het programma dat of de service die u wilt starten.

Deze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappenAls u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord of om bevestiging, typt u het wachtwoord of klikt u op Doorgaan. 
Naar boven.

Methode 2: Het geblokkeerde programma of de geblokkeerde service uitschakelen
Als u tijdens de opstartprocedure van Windows Vista een programma of service wilt uitschakelen, voert u de volgende stappen uit:
Klik op Geblokkeerde opstartprogramma's weergeven of verwijderen. Hierdoor wordt Softwareverkenner gestart in Windows Defender.
Selecteer het opstartprogramma dat of de opstartservice die zich in Softwareverkenner bevindt.
Klik op Uitschakelen en klik op Ja in het bevestigingsdialoogvenster.
Naar boven.

Methode 3: Het geblokkeerde programma of de geblokkeerde service uit de opstartprocedure verwijderen 
Als u een programma of service volledig uit de opstartprocedure wilt verwijderen, gebruikt u het item Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
Klik op StartDeze afbeelding samenvouwenDeze afbeelding uitklappen, typ appwiz.cpl in het vak Zoekopdracht starten en druk op Enter.
Klik op het programma in de lijst Programma's en onderdelen en klik op Verwijderen/wijzigen.
Als u het programma niet kunt verwijderen met behulp van het item Programma's en onderdelen in het Configuratiescherm, kunt u het programma met behulp van Softwareverkenner uit de opstartprocedure verwijderen. Hiertoe gaat u als volgt te werk:
Klik op Geblokkeerde opstartprogramma's weergeven of verwijderen. Hierdoor wordt Softwareverkenner gestart in Windows Defender.
Selecteer het opstartprogramma dat of de opstartservice die zich in Softwareverkenner bevindt.
Klik op Verwijderen en klik op Ja in het bevestigingsdialoogvenster.

bron: Microsoft

Laatst bewerkt:
oke ik kan ze dus allemaal weer "aan" zetten als ik het goed begrijp ?

Hardstikke bedankt voor jullie hulp!! :D
Ik heb er veel aan gehad!

Ik zal er even opgelost bij zetten :D

Groetjes!
Kim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan