Waaruit bestaat een IP-adres?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webbie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
2
Een IP-adres, bijv. 66.249.64.50 bestaat uit 4 getallenreeksen. Ik begrijp dat de laatste reeks (in dit voorbeeld 50) de computer aanduidt, maar waar staan de overige reeksen voor? En is daar ook een lijst voor te bekijken?

Eén van de redenen voor mijn vraag is dat ik het complete verkeer uit sommige landen zou willen blokkeren van mijn website.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Alvast bedankt.

Mvg,
Webbie
 
lees hier maar eens.
En waarom wil je het netwerk verkeer verbieden.
haal dan het stekkertje van je internet verbinding eruit.
 
Puppie,

Bedankt voor de link, maar ik ben daar niet veel wijzer mee geworden. Er staat een hoop beschreven over IP, maar helaas niet waar de reeksen nu voor staan.

En inderdaad, als ik helemaal geen verkeer zou willen ontvangen, dan zou ik de stekker eruit trekken ;) maar de bedoeling is dat ik bijv. Korea, Rusland en China geen toegang wil geven omdat ik daar vandaan veel spam van automatische bots op mijn forum en in mijn gastenboeken krijg.

Ik zal mijn vraag anders stellen: als iemand/iets mijn forum spamt waarbij ik het IP-adres kan zien, kan ik in dat IP-adres dan een landcode vinden waarmee ik bijv. in mijn .htaccess bestand een complete range kan opgeven, zodat alle bezoekers uit dat specifieke land geen toegang meer hebben?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan