Waarvoor zijn deze 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jippiejajee

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 okt 2003
Berichten
1.139
Of misschien beter nog, waarvoor heb ik ze nodig.

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe

Ik wil mijn pc zo kaal mogelijk opstarten. Ik ben al een aardig eindje onderweg. Ik heb ook al flink wat services uitgeschakeld, maar wil graag weten waar deze 2 voor zijn, want echt duidelijke informatie kan ik hierover niet makkelijk vinden.
 
De eerste weet ik wel, dit is de configuratie instelling voor je Nvdia kleuren kaart, als je deze niet mee start dan krijg je rechtsonderin het embleem niet meer te zien van Nvdia en kun je dus niet meer direct instellingen veranderen.
Kan naar mijn weten geen kwaad om deze niet op te starten, je kunt altijd nog via configurstie scherm naar je instellingen van je kaart.
 
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

Deze heb ik nog maar even weggehaald. Ik heb besloten die ander maar te laten staan, want die wordt toch elke keer teruggezet als ik een applicatie van office opstart, dus dat heb weinig zin om weg te halen.

Ben wel tevreden nu, PC is goed snel en lekker schoon.

O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Program Files\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN

Weet iemand toevallig nog wat dit doet. Ik weet dat het tevoorschijn komt als je iets installeert, maar ik weet niet of ik het nou nodig heb ja of nee.
 
Toevallig een Fuji finepix camera thuis??? internet geeft alleen maar hits op die naam met de omschrijving Fuki finepix camera.
Of het kwaad kan om hem weg te halen, nee denk het niet maar als hij elke keer zelf terug komt.
 
Ja klopt van die camera. Ik ga het nog maar eens een keer weghalen dan en proberen uit te vinden waarom het terugkomt.
 
REGSHAVE komt dus alleen maar terug als ik mijn camera een keer aangesloten heb. Dus die heb ik er ook maar uitgemieterd en die blijft weg als ik mn camera niet gebruikt, is wel prettig dus.

Nog een vraagje. Wat is een normaal aantal processen als je windows opstart. Het gaat mij er namelijk om om zoveel mogelijk resources vrij te maken als ik online ga game-n. Als ik nu aan het game-n ben, dan zit ik op een totaal van 24 processen, en dat is dan inclusief Ventrillo (is een spraak-communicatie programma) en inclusief de game die ik aan het spelen ben.
 
Laatst bewerkt:
Een normaal aantal processen, dat is moeilijk te zeggen vooral omdat iedereen een andere configuratie heeft in zijn pc aan hardware en software.
Ik heb er nu 42 draaien en geen problemen hoor, ik ga er van uit dat je problemen ondervindt tijdens het gamen??? dat heb ik hier namelijk niet en dan denk ik toch al gauw dat dat niet altijd door jouw pc hoft te komen maar dat je rekening moet houden met de server waar jullie op inloggen, dat kan wel eens druk zijn, als de server in het buitenland staat is het zo en zo al vaak wat trager.
 
Het is niet dat ik problemen ondervind tijdens het game-n hoor. Ik ben gewoon wat dat betreft een beetje een optimalisatiefreak. Wij hebben zelf een priveserver hier in Nederland staan. Met een goede verbinding. En zelfs op servers die in Amerika of Australië staan heb ik altijd een heel goede verbinding. Ook als de server helemaal volzit zie ik nog wel eens mensen klagen over lag en dat soort dingen zonder dat ik er zelf last van heb. Ik wilde gewoon kijken tot hoever ik kon gaan met het minimaliseren van alle dingen op mijn PC en in hoeverre mijn performance tijdens het game-n nog verbeterd.

Ik geloof dat ik nu wel op het minimale zit wat er moet draaien. Ik heb nog meer uitgeschakeld gehad, maar toen moest ik toch even systeemherstel doen.
 
Ja teveel services uit zetten is ook niet goed, Windows spontaan iets moet uitvoeren dan kun je wel eens in de problemen geraken als je teveel uit zet.
Maar goed, gelukkig een server in NL, dat scheelt al een hoop.
Persoonlijk denk ik niet dat de online gaming beter wordt als je windows processen uitzet, die zouden daar niet tot bijna geen invloed op moeten hebben.
Als het spel al vloeind loopt op de pc dan weet je zeker dat tijdens een online gaming het helemaal goed moet lopen, mits de verbinding maar goed is, want daar draait het dan allemaal om.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan