• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachten bij printvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo,

Ik heb een macro die een bepaalde printopdracht uitvoerd. Dit gaat verder goed alleen ik zou graag willen dat de macro het printer venster opend, wacht tot ik hier bepaalde instellingen heb ingegeven (of een andere printer keuze heb gemaakt) en dat de macro pas wordt afgemaakt als ik op "OK"(of evt anuleren) heb gedruk. Wie weet hoe zo'n stukje VBA er uit moet zien?

Pebru.

Probeer de volgende code.

Sub Printer()
Application.Dialogs(xlDialogPrint).Show
End Sub

Vermoedelijk staat er nu .......printout in je code, vervang dit door printpreview en je krijgt het printvoorbeeld waarbij je zelf het startsein voor printen geeft, eventueel na aanpassing van de instellingen.

Net niet helemaal

De oplossing van Luc krijg ik niet "ingebakken". Met de oplossing van Jan kom ik iets verder maar wat ik daarbij mis is dat ik niet kan kiezen voor een anderen (netwerk) printer, en daar is het mij voornamelijk om te doen. Ik heb nu onderstaande macro, deze wil ik dus graag zo hebben dat er eerst het printvenster wordt getoont zodat ik evt een andere (niet standaard) printer kan kiezen.

Range("februari").Select
Selection.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

Pebru

Plaats onderstaande regel direct na Range("februari").Select

Application.Dialogs(xlDialogPrinterSetup).Show

Je krijgt dan een printerkeuzemenu waarin je na het aangeven van de gewenste printer de mogelijkheid hebt om op de knop instellingen te klikken. Je kunt nu de instellingen voor de gekozen printer aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan