Wachten op het netwerk... probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

suikerklontje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Goede middag,

Momenteel heb ik een probleem met mijn draadloos internet.

Ik ben in het bezit van een Sitecom wl-153. Ik heb 2 computers die inloggen op dit accespoint via draadloos en 1 computer via kabel.

Nu heb ik sinds enkele dagen een laptop die ik graag draadloos wil gebruiken. Alle drivers op deze laptop zijn geinstalleerd.

* Ik kan andere netwerken zien
* Ik kan inloggen op onbeveiligde netwerken
* Ik kan inloggen op andere WPA beveiligde netwerken

Wat ik echter niet kan met deze laptop is inloggen op me eigen AP. Zodra ik dubbel klik op het netwerk bij de netwerk verbindingen krijg ik een venstertje met "wachten op het netwerk..." Hier blijft die ~ 1 minuut op staan vervolgens refreshed de netwerk lijst en staat er bij mijn netwerk 'niet verbonden'.

Dit probleem heb ik echter alleen op mijn draadloos netwerk thuis, terwijl andere mensen die gebruik maken van het AP hier zonder problemen gebruik van kunnen maken.

De voorkeursnetwerk lijst heb ik leeg gemaakt, zonder resultaat. Ook heb ik geprobeerd om bij voorkeurs netwerk de key in te vullen alvorens het verbinden, zonder resultaat.

Mijn wl-153 gebruikt WPA-PSK beveiliging met WPA2(AES)
ACL en andere beveiligingsmogelijkheden zoals firewalls zijn niet actief.

Mijn type laptop is een Compaq presario v6000. De Wireless assistent die compaq levert lost mijn probleem niet op, het is slechts een tooltje dat kijkt of het wlan en bluetooth aan of uit staat. Ik ben de afhankelijk van de standaard windows draadloos netwerk functionaliteit.

Hopelijk kan iemand mij helpen:thumb:

Groet,

Eldert.

Laatst bewerkt:
Het is opgelost. Mijn netwerkkaart ondersteunde blijkbaar geen AES encryptie. Nu die op wpa2 mixed staat werkt het als een zonnetje.

Hoi,

Heb je al geprobeert om i.p.v wpa2 en aes, wpa met tkip te proberen? Deze is iets minder veilig als wpa2 maar scheelt ook weer niet zo veel,en is altijd nog beter als wep!
Misschien ondersteund de laptop geen wpa2 (al lijkt me dat sterk). Nouja je kunt het proberen. Niet geschoten is altijd mis:p

Oeps, je was me al voor.:thumb:

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Hoe verander ik mijn netwerkkaart van een AES encryptie naar een wpa2 tkip?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag even een eigen topic aanmaken, je reageert nu in een topic van 2008. Deze is al heel lang niet actueel meer. Daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan