wachten tot functie klaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

666joe666

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
137
In mijn programma roep ik een functie rename op.
Echter moet mijn programma wachten tot deze functie klaar is wanneer ik dit met een while loop probeer op te lossen blijft de pc steeds in de wile loop.
While loop zag er als volgend uit;
Code:
rename();
While(renameready=false)
{
thread.sleep(200);
}
Dus deze voert de functie niet uit.

Ook heb ik al eens geprobeert om van mijn functie een thread te maken en deze prioriteit op hoog te zetten.

Dit werkte echter ook niet.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De code na je rename functie wordt toch ook pas uitgevoerd als de method klaar is? Als op de een of andere reden de renameReady bool nog false is na de method zal je programma vast lopen op dit punt, die while doet eigenlijk niets.
 
Hij voert inderdaad de code pas uit als hij klaar is.
Echter zat ik met het probleem dat ik eerst op een knop moest duwen in de frm rename. Daarom heb ik op de form rename een wachtlus geplaatst zodat hij wacht tot de nieuwe naam bevestigt is en dan pas verder mag.
 
Klink als of je een rename form met .Show() aanroept ipv .ShowDialog() deze laatste zorgt dat de code niet verder gaat tot dat de gebruiker op je rename form op OK of CANCEL klikt (of venster sluit)

Ook zou je met events kunnen werken. Een while loop om dit te doen is niet erg handig.
 
Ik roep de form inderdaad op met .show echter werkt het nu goed met de while loop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan