wachttijd opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Hallo,

Voorheen had ik een duron 750 mhz computer. Daarop stond windows xp en dat werkte goed, alleen het opstarten duurde lang. Nu, bij mijn pentium 4 2.4 ghz duurt het ook lang. Ik heb dan ook het vermoeden dat het ligt aan de opstartsoftware. Dit start er bij mij op standaard:

-popup ad filter 1.1
-ZoneAlarm 3.7
-Fast defrag 1.2
-ASUS control panel (voor mijn ti4200 s)
-wanadoo cable inlogscherm
-iets van creative speakers (splashscreen)

Ik heb zo'n vermoeden dat het het of komt door zonealarm of het splashscreen. Weet iemand toevallig wat de veroorzaker is? En misschien hoe je dat hinderlijke splashscreen kan uitschakelen?
start->uitvoeren->msconfig->opstarten werkt niet.
Alvast bedankt!

Msconfig werkt alleen in de Pro versie.Jij hebt zeker de Home-versie.

Geplaatst door Rob73
Msconfig werkt alleen in de Pro versie.Jij hebt zeker de Home-versie.
msconfig werkt in beide xp versie's...maar msconfig zit niet in win2k

@ sphixs: wat bedoel je met: "start->uitvoeren->msconfig->opstarten werkt niet."?

Je kan ook ff van de site van microsoft het programma bootvis downloaden, hiermee kun je opstarttijd ook verkorten

hoi,

verwacht van bootvis zeker geen wonderen, de winst in opstarttijd is bij mij iig zeer miniem.
In de proggies die mee opstarten kan je normaal in opties ergens uitvinken " opstarten wanneer windows opstart " Fast defrag hoeft niet in je opstart en een splashscreen kan je meestal ook beter uitschakelen.
Wel raar dat een P4 2.4 daar last van heeft

greetz

jean

Ik heb win xp prof.
Wat ik bedoel met msconfig? Daar kan je dingen kiezen die niet moeten opstarten enzo.

Geplaatst door SphiXS
Ik heb win xp prof.
Wat ik bedoel met msconfig? Daar kan je dingen kiezen die niet moeten opstarten enzo.
jah, dat snap ik...maar waarom zeg je "dat werkt niet"?

Omdat daar geen optie bij staat om dat uit te schakelen.
Als ik de computer opstart, dan duurt het even en dan hoor ik een vrolijk muziekje en een klein schermpje van creative. Die wil ik uitschakelen, maar dat kan niet in msconfig.

Die moet je ook in windows uitschakelen.

Configscherm, geluiden en audioapparaten en dan bij tabblad geluiden

?? het is geen windowsgeluid, maar een flashanimatie van creative die automatisch opstart

Wat staat er bij msconfig in je lijst?
Graag ff de exacte gegevens.

Inprincipe kan alles van Creative uit in msconfig,
tenzij je de Creative launcher boven in je scherm wilt hebben.

Kijk eventueel eens in de map van Creative (Program files) of je daar die flash-animatie terug kan vinden.(exe bestand)
Zo ja, verwijder deze ff en start de pc opnieuw op.

Zo heb ik de update icoon van Creative (News)in de systray ook kunnen weghalen.
Mischien dat het voor die Flash ook zo kan.

Ik kan hem bij mij niet vinden, dus ik kan niet ff kijken voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan