Ik ben bezig met een afstudeeronderzoek waarbij ik wachttijden van bewerkingen moet berekenen. Wanneer de bewerking op zowel dezelfde dag start als eindigt weet ik hoe ik de wachttijd moet berekenen. Echter wanneer een bewerking staat verspreid over meerdere dagen kom ik er niet uit.
Vb. een bewerking start op 4-1-2018 om 13:53 uur en eindigt om 18:00 uur i.v.m. einde werkdag. De volgende dag start de werkdag om 08.00 uur en de operator start met bewerken om 08.21 uur en eindigt om 12:58 uur. Voor deze berekening heb ik de wachttijd nodig wanneer de operator niet aan het bewerken is tijdens werktijd.
Hoe kun je wachttijden berekenen in dagen/uren/minuten met de criteria sluitingstijden en weekenden/feestdagen?
Zie bijlage met meer info.
Bekijk bijlage Wachttijd berekening.xlsx
Alvast bedankt.
Vb. een bewerking start op 4-1-2018 om 13:53 uur en eindigt om 18:00 uur i.v.m. einde werkdag. De volgende dag start de werkdag om 08.00 uur en de operator start met bewerken om 08.21 uur en eindigt om 12:58 uur. Voor deze berekening heb ik de wachttijd nodig wanneer de operator niet aan het bewerken is tijdens werktijd.
Hoe kun je wachttijden berekenen in dagen/uren/minuten met de criteria sluitingstijden en weekenden/feestdagen?
Zie bijlage met meer info.
Bekijk bijlage Wachttijd berekening.xlsx
Alvast bedankt.