wachtwoord administrator kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

djenet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
Berichten
112
Super irritant.
Heb net mijn wachtwoord gewijzigd, maar kennelijk (2x !) iets anders opgegeven dan ik dacht:
Ik kan niet inloggen.
Via andere account wel, maar heb minder rechten en kan e.e.a. ook niet herstellen.

Wat ik wel weet:
(via andere draadjes) cmd /k net localgroup administrators
respons:

Aliasnaam administrators
Opmerking administrators hebben (....etc.)

Leden

----------------------
administrator
jenet
De opdracht is voltooid

Misschien is er nog hoop? Hoe kan ik weer administrator rechten ophalen/verkrijgen?
 
Kun je via dat andere account een nieuwe gebruiker aanmaken, die admin rechten geven, en dan daarmee inloggen en je eigen password herstellen?
 
met nt password & registery editor zou je het wel moeten kunnen repareren. (ik moest de link verwijderen tot voor een tot nu toe onbekende reden :confused:)
 
Laatst bewerkt:
ik kan via de account die ik nu gebruik geen nieuwe accounts aanmaken.

Ik kan ook niets downloaden, hiervoor moet ik toestemming vragen aan de adminnistrator waar ik het wachtwoord dus niet van weet.
 
Heb net via set-up (bij opstarten van Vista) geprobeerd via menu "boot" passwords te wijzigen.
Dat lukt allemaal prima, maar als ik dan via Vista wil inloggen lukt dat weer niet.
supervisor account en user account aangepast.
 
Hi,
Als je bij het wijzigen 2x een password opgeeft dat gelijk is (want het is gewijzigd)
en je weet dan niet meer dat je het opgegeven hebt zou het dan niet kunnen
zijn dat je gewoon RETURN gegeven hebt zonder iets in te vullen.
2 x niks is ook gelijk.
Geef eens simpel op de vraag password een RETURN
grtz gerrit
 
Had ik al geprobeerd.... is het niet!

Wie heeft er nog een goed idee??
 
Ik heb het zelf geprobeerd nadat ik antwoord gegeven had en zag al dat dat het niet lukte.
Maar het zat zo in m'n hoofd omdat ik dit al eens meegemaakt had maar dat was
waarschijnlijk in een UNIX omgeving.

Ik heb zelf wel eens een unknown admin password gereset door een hack tool waarmee,
nadat deze op Cd gebrand was, moest booten. Het starte dan in Linux en kon je keurig
het admin password verwijderen. Waarna je weer in windows opstart en direct als
admin in Windows valt waarna je weer een password (dat je wel weet) kunt instellen.
Maar dat was in XP.

Hijk eens bij http://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vista-admin-password/

Hier worden een aantal oplossingen aangedragen en in de discussie die volgt lijkt het
ook te werken.

je kunt ook zoeken met google op "recover admin password vista" daar staat nog veel meer!
grtz gerrit
 
bij mij kun je in de bios het administrator wachtwoord resetten of veranderen. probber eens of dat niet bij jou kan
 
het antwoord van anreas1 lijkt mij toch wel heel erg vreemd
windows gaat echt de SAM database niet aanpassen aan de BIOS

een administrator password op de BIOS is heel wat anders dan een administrator password in WINDOWS
 
Ik heb het zelf geprobeerd nadat ik antwoord gegeven had en zag al dat dat het niet lukte.
Maar het zat zo in m'n hoofd omdat ik dit al eens meegemaakt had maar dat was
waarschijnlijk in een UNIX omgeving.

Ik heb zelf wel eens een unknown admin password gereset door een hack tool waarmee,
nadat deze op Cd gebrand was, moest booten. Het starte dan in Linux en kon je keurig
het admin password verwijderen. Waarna je weer in windows opstart en direct als
admin in Windows valt waarna je weer een password (dat je wel weet) kunt instellen.
Maar dat was in XP.

Hijk eens bij http://4sysops.com/archives/three-ways-to-reset-a-windows-vista-admin-password/

Hier worden een aantal oplossingen aangedragen en in de discussie die volgt lijkt het
ook te werken.

je kunt ook zoeken met google op "recover admin password vista" daar staat nog veel meer!
grtz gerrit

gerwag geef je heel veel hulp.
in zijn link staat ook al de link naar het programmatje dat ik je aanbeveel nt password & registery editor ook al in mijn link.

Heb je dat wel al geprobeerd dan???
download dat gewoon even, brand het op een cd en boot vanaf die cd om je paswoord te resetten en een nieuw in te stellen...

@andreas: dat lijkt me heel onwaarschijnlijk, gerwag geeft ook al de juist uitleg daarover
 
Nou jongens; het is gelukt!
Met de nt password & registery editor. Boot CD gemaakt (natuurlijk 1e x verkeerd ;-0)
Startte gelukkig automatisch op v.a. CD.
Vanaf daar supersimpel ; goed lezen en dit kind kan de was doen.

Allemaal hartstikke bedankt!
Ben zó blij!
:):):):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan