Wachtwoord administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

P@sbeer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
2.465
Jongens,

ik ben met een computer aan de gang, nu moet ik een W. W op geven van de adminstrator. Diegene dit de comp heeft geinstalleerd, is niet te bereiken, en zal het ook wel niet meer weten. Is er een mogelijkheid om achter het W W te komen.
als de comp opstart vraagt ie na het Microsoft logo om het WW.

ik hoor wel
 
Is de admin account de enige of is er nog een andere account met beheerdersrechten?
 
er is er nog eentje alleen de naam daarvan is ook niet geheel bekend.
 
Is daar wel achter te komen, want anders krijg je net zoiets als in dit topic. Er zijn programmatjes voor om het wachtwoord te krijgen, maar dan moet je wel ingelogt zijn. Het wachtwoord kan ook worden gewijzigd maar dan moet je ook ingelogt.
 
ik wacht/ hoop op diegene die em geinstalleerd heeft, maar heb mijn twijfels
 
Probeer XP eens opnieuw op te starten in de veilige modus.

Daar log je in met 'administrator' (intypen), zonder wachtwoord.

Vervolgens maak je nieuw account (in de veilige modus dus) met beheerdersrechten.

Vervolgens opnieuw opstarten en met beetje geluk heb je dan alle beheerdersrechten.

Succes ermee!
 
heb ook in de veilige modus geprobeerd, geen resultaat
helaas niet geprobeerd zonder WW, maar zal de optie in gedachtenhouden, computer staat 35 kilometer hier vandaan nl
 
Ik heb nog even een paar vraagjes.

Waarom heb je twijfels bij degene die de computer heeft geïnstalleerd?
Zijn er misschien nog andere mensen die het wachtwoord zouden kunnen weten (behalve de persoon die de computer heeft geïnstalleerd)?
Zijn er accounts met beperkte rechten aanwezig op de computer waar het wachtwoord wel van bekent is (want we hebben het tot nu toe alleen maar over accounts gehad met beheerdersrechten)?
 
heb contact gehad , en ja wel WW is hij vergeten, hij zal een tooltje sturen, volgens hem moet dat lukken
 
Ik snap ook niet echt waarom alleen hij het wachtwoord wist, want het lijkt me makkelijker dat 2 of 3 mensen dat weten.

Ik hoop dat het tooltje werkt.
En hier nog een tip: http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1060

Is het mogelijk om dat tooltje door te sturen naar mij of de naam te geven? Ik ga dit weekend waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem aanlopen:confused:.
 
Laatst bewerkt:
om een lang verhaal kort te houden.

het gaat om 2 collega"s
een Wiz-kid van 18 en een die van totten nog blazen weet.

de wiz-kid regelt de format wel en de rest kan je wel raden.vergeet dit legt dat niet uit blabla, en nu hebben we niets

maar op deze linkt staat de link

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
 
Toch snap ik nog steeds niet dat er niemand is die zoiets netjes uit-typt of zoiets. Het zijn toch gegevens waarmee je netjes mee om moet gaan.

Bij mij gaat het wel lukken in het weekend want ik kan de gewone account nog in:D
Dan even control userpasswords2 intypen en het wachtwoord veranderen.
 
Dat weet ik, maar het probleem bij hem is dat hij niet kan inloggen bij een gebruikersaccount
 
Als je op mijn linkje klikt, komt hij direct bij diegene aan, waar je niet voor ingelogd hoeft te zijn om achter het paswoord te komen. Denk ik...
 
Je hebt gelijk:thumb:
Ik weet niet of het ook echt werkt maar het kan wel zonder in te loggen.
 
Mag ik je er alvast succes mee wensen?
Lijkt toch vrij simpel te gaan + erg duidelijk in stappen uitgelegd op deze site.
(Is wel een tijdje weg geweest, maar hij is er terug!)

Mvg, James:)
 
Laatst bewerkt:
Mij hoef je er geen succes mee te wensen. Misschien P@sbeer, als hij het gaat proberen.
Ik heb nog een account waar ik wel in kan en daarna kan ik control userpasswords2 doen.
 
ben binnen gekomen

opstarten<>F8 (veiligemodus) safe mode, typ de naam adminstrator.

via bovenstaande kun je naar cofigutatiescherm, gebruikers, en maak een nieuwe gebruiker aan.

ww van admin ook gewijzigd en , jawel doorgegeven en opgeschreven

klaar is kees
 
Dat is mooi:thumb:.
Ook slim dat je het hebt opgeschreven;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan