wachtwoord bij aanzetten laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltin

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Een paar weken geleden heb ik een wachtwoord ingesteld, dat wordt gevraagd als ik mijn laptop aanzet. Dus nog voordat Win XP wordt gestart. Nu wil ik dat wachtwoord wijzigen, maar ik weet niet meer waar ik dat kan doen. Ik ben niet in de BIOS geweest, maar het was via een tabblad. Meer weet ik niet. Dom he. :rolleyes: Wie kan mij verder helpen?

via configuratiescherm en gebruikersaccounts

Heb je geen boekje van de laptop waar dit in staat? Dus je weet niet of het een windows wachtwoord of een bios wachtwoord is?

Laatst bewerkt:
Hallo !

Als het geen Windows-ww is, lijkt het me toch een BIOS-ww.

Tenzij het een speciaal tooltje van de fabrikant van je laptop is.
ASUS heeft bijv. zo'n mogelijkheid.

BIOS-ww verander je in je BIOS, voor de andere mogelijkheid zou ik even op de site van de fabrikant kijken.

Tenzij je met dit progje: SIW: http://www.download3k.com/SIW/Download-Free-siw.exe.html wijzer wordt.
Onder 'secrets" kun je alle ingestelde ww. aflezen, maar of dat in jouw geval ook werkt ??

Greetz,

Harry.

Dat heeft niet met de laptop te maken, maar met XP. Op een tabblad in het één of andere hulpprogramma heb ik dat wachtwoord aangemaakt. Dan zal het ook via die weg moeten worden gewijzigd. Maar welk hulpprogramma was dat.....

Ik ben er achter! Het was idd een tooltje van de fabrikant. Acer heeft het dus ook!
Bedankt Harry!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan