• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtwoord box sluit niet af bij annuleren of kruisje

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo ik gebruik onderstaande code om een tabblad te kunnen openen. Dit werkt goed: als het ww juist is krijg ik het tabblad te zien, is het fout dan krijg ik de melding: "Ingevoerd wachtwoord is onjuist!". Tot zover prima. Maar als ik géén wachtwoord invul en op Oke, Annuleren, of het kruisje klikt dan krijg ik zo'n VBA foutmelding. Dat ziet er natuurlijk niet professioneel uit. Dan moet het schermpje (de messagebox) gewoon worden gesloten, zonder gekke foutmeldingen van VBA.

Probeer het maar uit met bijgevoegd bestand. Als je het wachtwoord mag invoeren: niets invoeren en op Annuleren, Oke of Kruisje klikken. Dan komt die VBA foutmelding waar ik vanaf wil...

Code:
Private Sub CommandKostenoverzicht_Click()
     'Prompt the user for a password and unhide the worksheet if correct
    If InputBoxDK("Toegang alleen voor beheerder. Geef het wachtwoord om door te gaan.", _
        "Beperkte toegang") = 1234 Then
        Sheets("Kostenoverzicht").Visible = xlSheetVisible
        Application.Goto [Kostenoverzicht!B3]
    Else
        MsgBox "Ingevoerd wachtwoord is onjuist!", _
        vbCritical + vbOKOnly, "Geen toegang!"
    End If
    Unload Menu
End Sub

De InputBoxDK zorgt er volgens mij alleen maar voor dat de wachtwoordinvoer wordt gemaskeerd met ***. Deze staat in de module.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
met deze ? Unload UserForm1 in je code
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Unload UserForm1
     'Prompt the user for a password and unhide the worksheet if correct
    If InputBoxDK("Toegang alleen voor beheerder. Geef het wachtwoord om door te gaan.", _
        "Beperkte toegang") = 1234 Then
        Sheets("Kostenoverzicht").Visible = xlSheetVisible
        Application.GoTo [Kostenoverzicht!B3]
    Else
        MsgBox "Ingevoerd wachtwoord is onjuist!", _
        vbCritical + vbOKOnly, "Geen toegang!"
    End If
End Sub

Hoi Truckertje,

Dit is niet wat ik bedoel. Probeer het bestand even uit. Klik op de knop, dan op de commandbutton en typ dan GEEN wachtwoord in maar klik op oke, annuleren of t kruisje. Dan komt die VBA foutmelding in beeld, die wil ik dus niet. Het wachtwoordscherm moet gewoon netjes worden afgesloten...

Groet Mike

Beste zwinmi ;)

Waarom eerst op een knop klikken en dan vervolgens op een button klikken in een userform om daarna een paswoord in te geven :confused: :confused:

Als je op tabbladen zichtbaar klikt dan staat het er al zonder paswoord :D :p :D

Groetjes Danny. :thumb:

Zwinmi,

Om ervoor te zorgen dat je tabblad niet zichtbaar is en zichtbaar te maken is zonder VBA moet je het tabblad op xlVeryHidden zetten.
Daarna kun je dit pas sturen met VBA.

Zie voorbeeld

Bijlagen

Beste Heren,

Het probleem is niet dat een tabblad wel of niet zichtbaar is, dat begrijp ik allemaal wel. In mijn originele bestand heb ik alle tabbladen op veryhidden staan. Alle tabbladen zijn op te roepen vanuit één userform (Het Menu). Sommige tabbladen mogen alleen door de beheerder (Ik dus) van het bestand worden bekenen. De gebruikers (in dit geval mijn medewerkers) kunnen hier dus niet op.

Als het wachtwoord wordt gegeven (ww: 1234) wordt het tabblad Kostenoverzicht dus zichtbaar. Ook als ik een fout wachtwoord ingeef, krijg ik een foutmelding met Onjuiste Invoer! (dus een tekst die ik er zelf inzet). Helemaal goed tot zover.

MAAR: als ik GEEN wachtwoord invoer en op annuleren, oke of kruisje klik, DAN krijg ik een foutmelding van VBA (met Foutopsporing, Beeindigen, enzovoort) DAT is dus het probleem, die VBA foutmelding wil ik NIET krijgen. Wat is wel wil is het volgende: Als op het wachtwoordscherm op annuleren, oke of kruisje wordt geklikt moet gewoon HET WACHTWOORDSCHERM worden afgesloten. (Het Userform heeft hier dus niets mee te maken)...

Ik hoop dat nu duidelijker is wat ik bedoel.

Met vriendelijke groet,

Mike

Mike,

Als je deze informatie eerder had meegegeven dan was je veel gerichter geholpen met je probleem.

Het is logisch dat de forum helpers zo reageren want die kijken verder dan hun neus lang is.

Bijgevoegd een oplossing voor je probleem.

Bijlagen

Hoi Superzeeuw,

ik krijg nog steeds die foutmelding van VB. Ik zie eigenlijk niet wat je hebt veranderd aan het bestand. Heb je het verkeerde bestand gepost of zie ik iets over het hoofd? :confused:

Ik waardeer je hulp!

Superzeeuw,

Heel erg bedankt! Ik zie dat ook met mijn andere vraag bezig bent over die tabvolgorde. Super!

Groeten Mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan