Wachtwoord echo in batch file

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter1980

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Weet iemand een veilige manier om een wachtwoord echo te doen in een batch file?

Zal waarschijnlijk niet gaan, omdat de code in platte tekst wordt opgeslagen. Inclusief wachtwoord. Waarom zou je dit willen?

Wellicht kan ik het in een programma zoals visual studio C++ of vb.Net. (ook met console, maar dan echt uitvoerbaar bestand). Daarvoor moet ik wel weten wat je ermee wilt gaan doen, en het liefst een voorbeeld.

mrHenkie heeft gelijk... Batch-bestanden zijn gewoon platte tekst en te zien met iedere teksteditor...

Er bestaan echter ook batch to exe (google) converters die het min of meer onmogelijk maken om de broncode te bekijken en de batch-file opslaan als uitvoerbaar bestand.

Ik heb alleen geen idee hoe een echo te doen voor een wachtwoord. Wel hoe je een WW kan inbakken...

de topicstarter is een beetje heel erg stil, vind je niet? Mocht hij het aan mij willen toesturen, kan ik het porten naar bijvoorbeeld Visual Basic Console Application.

de topicstarter is een beetje heel erg stil....

Ja, had al eerder willen reageren. Wil de batch file gebruiken om mechanical version control aan te sturen.
Nu kun kun je in de mechanical.ini wel een wachtwoord zetten, maar dan loop je tegen het zelfde probleem dat die er on-versleuteld in zit.

Echter moet ik het wachtwoord meerdere malen invoeren, het zou wel fijn zijn als dit maar 1x hoeft.
Maar helaas is het dus niet mogelijk om het wachtwoord ergens versleuteld neer te zetten.

Batch 2exe lijkt mij wel een goede oplossing.
Alleen is het mogelijk om een prompt te krijgen zodat het wachtwoord 1x ingevoerd word?

peter1980 zei:
Alleen is het mogelijk om een prompt te krijgen zodat het wachtwoord 1x ingevoerd word?

Dat ligt aan je eigen code, toch? :confused:

Je wil dat de gebruiker een wachtwoord invoert? Vanwaar dan echo Wachtwoord?

Voorbeeld:

Code:
@echo off
:start
set /p password=Wachtwoord invoeren graag: 
if %password%==JoZ1 goto succes
echo Try Again...
pause
cls
goto start
exit
:succes
echo Succes!
pause

Je wil dat de gebruiker een wachtwoord invoert? Vanwaar dan

Ik wil alleen het wachtwoord invoeren. Had alleen de echo geplaatst om het voorbeeld te versimpelt.
Krijg het namelijk niet werkend dat het wachtwoord gestuurd word naar het programma HG.
Op het moment dat ik een echo geef op de plaats waar het wachtwoord moet komen, komt het programma zelf nog een keer met de vraag om het wachtwoord in te voeren

@echo off
set /p password=Wachtwoord invoeren graag:
hg clone https://user@bitbucket.org/user/project
echo %password%

Wil je dat er een wachtwoord naar een programma wordt gestuurd? Ik vraag me sterk af of dat kan.

Graag even toelichten.

Dan zou je eventueel Sendkeys kunnen gebruiken.
Verder zou ik ook niet weten of dat überhaupt gerealiseerd kan worden/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan