Wachtwoord eruit halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

abeekman

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Berichten
41
Ben bij iemand bezig om het aanmeld wachtwoord weg te krijgen onder Windows 7 -32 bit

Eerst moest hij zich op zijn HP laptop aanmelden met een vingerdetectie, dit heb ik verwijderd. Nu komt hij steeds met de melding dat ik een ww moet invoeren. Dit kan ik wel maar is niet de bedoeling. Hoe krijg ik dit eruit zonder steeds opnieuw de melding te krijgen?

Ik heb verder geen DVD of backup en admin ww weet ik niet dus kan er weinig risico mee nemen, wie helpt mij uit de brand?
 
http://ophcrack.sourceforge.net/ < die gaat het wachtwoord kraken. Kan soms lang duren, afhankelijk van je pw sterkte. Dan kun je gewoon inloggen en het weg halen.
Je kan wachtwoorden ook direct verwijderen dmv een linux cdtje met commando's. Heb zo snel geen linkje, ff zoeken dus! Maar met die truc zul je je wachtwoord dus nooit weten.
 
@martijn12321 : ik begrijp uit de vraag dat het niet een probleem is met het 'niet weten' van het wachtwoord, maar dat het probleem is dat het wachtwoord gewoon moet verdwijnen zodat user bij het opstarten helemaal geen wachtwoord hoeft in te vullen.

Als ik dat goed begrijp, dan zou het gewoon een kwestie zijn van in configuratiescherm naar accounts gaan en de rest wijst zich vanzelf.
 
Abeekman,


Volgens mij denken Martijn en gast0225 dat je het over het windows wachtwoord hebt, volgens mij is dit niet het geval?
Het betreft hier het opstart wachtwoord?
Bij Dell en HP staat er software geïnstalleerd welke je inderdaad via configuratiescherm kan verwijderen.
Deze software heet iets met Fingerprint.

Vaak kan deze om de één of andere reden niet verwijderd worden (zelf ook vaak zat gehad).
Je moet dan HP bellen om deze software te verwijderen.
Als de laptop niet in de garantie valt, kost die ca 30 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ben bij iemand bezig om het aanmeld wachtwoord weg te krijgen onder Windows 7 -32 bit

@Moofz, kijk eens naar de tekst die ik vetgedrukt heb in een stukje quote van de vraag van TS.

Enige probleem dat TS heeft is dat wanneer het louter en alleen om het adm. ww gaat, hij een probleem heeft, want dat kan je in accountbeheer niet verwijderen zonder het eerst te kennen.
 
Laatst bewerkt:
gast0225,

Sorry, overheen gelezen :)
Dan Hiren's Boot CD: http://www.hirensbootcd.org/
Brand op CD of USB, vervolgens opstarten via hirens en het administrator wachtwoord verwijderen of resetten.
 
Windows wachtwoord

Het is nu inderdaad zo dat het gaat om het windows wachtwoord. Ik wil het zo hebben dat hij gewoon geen wachtwoord meer hoeft in te voeren. Kan iemand mij precies uitleggen hoe dit moet?
Ik weet nu wel gewoon het wachtwoord om erin te komen.
 
Wat ik schreef in de laatste regel van mijn bericht van 16.16 uur gisteren, ga naar config.scherm, accounts.

Dáár het adm. account wachtwoord veranderen en bij het nieuwe wachtwoord gewoon niets invullen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan