Wachtwoord Fujitsu Siemens vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannyland

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Hallo,

Ik heb een code op m'n Fujitsu Siemens Lifebook E4010 gezet. Zo stom als ik ben ben ik vergeten dat te noteren. Het resultaat: ik kan mijn laptop niet meer in. Dit is niet Windows, maar het Fujitsu Siemens Security Panel.

Heeft iemand een oplossing die geen geld kost?

Dank bij voorbaat.

Hallo

Hopelijk vor u , bezit deze voor mij onbekende laptop nog steeds een "ouderwets' b.i.o.s. batterijtje.

Een mogelijke truukje , is deze batterij voor enkele seconden kort te sluiten , uiteraard zonder netadaptor , en met de interne batterijpack verwijdert.

Bij de meeste "portables zit dit batterijtje meestal onder het keyboard.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , niet zelf aan prutsen , in de hoop of veronderstelling van ... , maar laat dit even doen ,door iemand met enige ervaring .

Peter

Batterij kortsluiten = einde batterij.

Laptop uit, adapter (voeding) eruit, accu eruit.

Batterij op het mobo verwijderen, paar minuutjes wachten en weer aansluiten.

Bij moderne laptops wordt het wachtwoord niet in de BIOS opgeslagen en werkt deze truuk dus niet.

Laatst bewerkt:
is deze batterij voor enkele seconden kort te sluiten
Wat VDK_P waarschijnlijk bedoelt,is de jumper kort op de 2 rechter pinnetjes plaatsen en daarna weer terug in de oorspronkelijke positie.

Zie afb.

Overigens,kan het ook zijn,dat de batterij vast gesoldeerd zit op het moederbord?Of is dat alleen maar bij heel oude types?

Greetz

Bijlagen

• cmosclr500.jpeg
    cmosclr500.jpeg
    46,9 KB · Weergaven: 140
Het plaatje is van een mobo uit een desktop.
Het gaat hier om een laptop, daar zitten dit soort jumpers meestal niet in.

Wel kan de BIOS batterij verwijderd worden, deze zit gemonteerd in een houder, zoals bij desktops of is via een kleine connector met het mobo verbonden.

Het plaatje is van een mobo uit een desktop.
Het gaat hier om een laptop, daar zitten dit soort jumpers meestal niet in.
Dat klopt,ik heb de afb. ook alleen maar geplaatst ter verduidelijking van VDK_P's opmerking ;)

Wellicht heeft dannyland nog iets aan onderstaande site met afb. van de Fujitsu-Siemens Lifebook E-Series.

De aanleiding daar is weliswaar "Remove BIOS passwords",maar het gaat mij om de afbeeldingen.

http://www.pcdoc.bz/service/free-info/lifebook.htm

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan