Wachtwoord gevraagt netwerk xp >vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb UAC uitgeschakeld (was al zo), ben inmiddels "eigenaar" van de hele schijf maar helaas...

Wat doe ik verkeerd??

Probeer het hier ook allemaal maar niks lukt!!!
raak er gefrustreerd van hehe :mad:

En wanneer ik bij het Netwerkcentrum kijk wat er gedeeld is op mijn PC, staat die externe harde schijf daar keurig als gedeeld aangegeven:evil::evil::evil:

Alleen, vanaf een andere pc kan ik hem nog steeds niet benaderen:o

EDIT:

@ Harry Snor en Crash: HELP!

Laatst bewerkt:
UAC stond hier ook afgevinkt..ook eigenaar geworden van mijn eigen pc :rolleyes:(nog een heel proces zeg met allerlei meldingen)maar krijg het niet voor elkaar.
zie alles wel maar kom er niet op.net als mrmusic
Ga mss nog verder later maar stop er even mee.hou dit topic wel in de gaten natuurlijk.

Hoi !

Tja, ik kan alleen maar zeggen: het gaat niet over machtigingen, het gaat over eigenaar zijn !!

Als je de stappen uit de link in mijn vorige post niet allemaal uitvoert vanaf het begin gaat het dus niet lukken !

Daarna: hier geen enkel probleem meer hier met 2 Vista-PC's !

Greetz,

Harry.

Harry die stappen heb ik gemaakt..met al die meldingen als je eigenaar word en steeds doorgaan drukken..maar ik ga over een uurtje hiermee verder..eerst ff een pintje pakken.
bedankt alvast voor je tips

Hier nog hetzelfde.

Heb alle stappen van @Harry Snor doorlopen, ik ben eigenaar met alle rechten van zowel de C-schijf als de te delen externe H schijf. Beveiligen met wachtwoord in Netwerkcentrum uit gezet.

Schijf is nog steeds NIET te benaderen vanaf andere PC.
STERKER NOG: een map op die externe schijf die NIET gedeeld staat is WEL te benaderen.

Gooi het maar in mijn pet....

Enne, bij het instellen van de machtigingen 2 keer op toepassen geklikt?

Deze computer>bewuste schijf>rechtsklik>delen>geavanceerd>machtigingen>aangevinkt volledig beheer>toepassen>nog een keer toepassen>sluiten.?

Bij die tweede keer toepassen ging ik een paar keer de fout in.

@petje
En staat bij jouw bij machtigingen ook "íedereen'?

Hoi !

Je behoort eigenaar te zijn van de mappen/schijven die je deelt !

Standaard staat daar in Vista: Trusted Installer.

Daar moet je inlog-naam komen te staan !

Bij mij is dat NIET iedereen, maar Harry, de naam waarmee ik ben ingelogd en uiteraard administrator-rechten heb.

Als ik op de XP-PC met dezelfde naam/ww ben ingelogd als op de Vista, is er gewoon geen probleem, geloof me !

Machtigingen etc. is hiet dus helemaal niet aan de orde !!

Evt. heb ik wel een Zip-bestandje met een register-wijziging die een en ander wat makkelijker maakt.

Greetz,

Harry.

Dit late antwoord komt doordat om onbegrijpelijke reden de helmij-berichten opeens in de Spam-map blijken te staan !
(Eset Smart Security 3.0.621.0)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan