Wachtwoord herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik heb zonet mijn eerste laptop nog een keertje aangezet, voor eens te kijken wat er nog allemaal opstond... het ding draait op Windows XP Pro maar ik ben het wachtwoord vergeten.

Is er een mogelijkheid om het wachtwoord te bekijken? Ik wil het niet resetten, maar gewoon bekijken. Want het zelfde wachtwoord gebruikte ik voor mijn Ubuntu installatie (het was een dualboot) en dan kan ik daar ook weer inloggen.

Ik dacht om Ophcrack te gebruiken, maar dat zorgt ervoor dat je een nieuw wachtwoord moet ingeven, het hersteld dus niet het oude wachtwoord.

Iemand een idee?

Jens

Een wachtwoord kan je niet achterhalen, alleen wijzigen of leeg maken, zoals met Ophcrack.

Bedankt voor de reactie.

Met Ophcrack-XP blijkbaar wel. Er komt een venster open nadat je hebt opgestart in de Live CD en dan begint hij automatisch de wachtwoorden te kraken. Gelukkig had ik er in de tijd een zeer simpel wachtwoord opgezet en was het zeer snel klaar. (het was gewoon JenS)

Ok dan. Dan dan de eerste juist is heb je mazzel bij. Dat wil echter niet zeggen dat het voor andere versies van Windows ook zal werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan