Wachtwoord in XP werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvobrero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2004
Hoe kan het als ik me wil aanmelden bij XP, mijn wachtwoord intyp en die word dan niet meer herkend.

Met als gevolg dat ik dus niet in kan loggen.

We hadden eerst een virus melding, norton herkende de virus wel maar kreeg hem er niet van af. Het is een worm, de andere dag wilde ik inloggen in XP en het wachtwoord en/of aanmeldingsnaam klopte niet meer.
Wat nu?

:confused:

Kun je wel inloggen als Administrator, daarna eventueel een systeem herstel toepassen naar een aantal dagen terug.
Gebruiken jullie meerdere inlog namen (gebruikersaccounts) dan zou je bv een andere gebruiker kunnen proberen.
je kunt ook tijdens het opstarten met F8 in die opties kiezen voor laatst goed werkende configuratie, mischien dat dat werkt.

zo ver al niet

Zo ver komen we niet eens, bij opstarten van windows xp moeten we een wachtwoord intypen en daar gaat het al mis.
In veilige modus het zelfde verhaal.

yvobrero,
Waarschijnlijk heeft het virus de taal veranderd van de van je pc of jij hebt dat per ongeluk gedaan, waardoor je er niet meer in komt omdat de letters die je intoets in je toetsenbord dan niet meer herkend worden.
Met Ascii kom je er zeker wel in.
Gebruikt de mumlock plus de linker ALT en dan de ascii code om de letters in te toetsen van je gebruikersnaam en dan kom je er zeker wel in.
Je kunt daarna naar landinstellingen in je configuratie scherm gaan om de taal weer te wijzigen.
Hier is de ascii tabel:

http://www.fho-emden.de/~hoffmann/ascii.pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan