Wachtwoord instellingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mavel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mavel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Hallo,

Ik ben hier nieuw dus mocht ik deze post verkeerd hebben geplaatst mijn excuses.
Ik ben bezig met een opdracht voor mijn school. Nu loop ik tegen een probleem aan waarvan ik niet een oplossing van kon vinden. Daarom vraag ik het hier. Het probleem is alsvolgd:

Ik heb een Windows XP machine. Daar moet ik een account op maken die zeer beperkte rechten heeft. Maar die gene moet ook zich aan melden met een wachtwoord. Nu mag dat wachtwoord 9 tekens en 1 cijfer bevatten. Dat is dus mijn vraag hoe stel ik dat in? Met gpedit.msc kan ik het niet veranderen. Ik kan een stek wachtwoord instellen maar niet er bepaalde eisen aan stellen. Weet iemand hoe ik wachtwoord eisen kan instellen?

Mijn dank zou zeer groot zijn.
Kan iemand mij zo snel mogelijk helpen ik heb niet veel tijd meer om het af te maken.

Met vriendelijke groeten,

Marcel

Laatst bewerkt:
Ga in het configuratiescherm naar gebruikersaccounts. Daar kan je een nieuwe account aanmaken en deze dan beperkte rechten geven.
Het wijst zich vanzelf uit.

Ik weet hoe ik een user beperkte rechten moet geven. Maar mijn vraag is hoe geef ik iemand bepaalde wachtwoord eisen. Dus dat zijn wachtwoord wat hij verzint minimaal 9 tekens en 1 cijfer moet hebben. Weet iemand hoe?

mvg

Marcel

Dat heb ik nog nooit gehoord of dit wel kan in winxp.
Ik kan u dus niet verder helpen hiermee, sorry.

weet iemand hoe het mogelijk is? misschien door middel van een logon script? anyone??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan