wachtwoord kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob vb

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
:confused: Hallo iedereen.

Ik heb een DELL optiplex sx270 computer.

Nu is het zo dat ik mijn wachtwoord kwijt ben.

Windows xp start gewoon, en dan vraagt hij mijn gebruikers naam en mij wachtwoord, en dan loop ik vast.

Wie heeft hier een truc voor.

Gr.Bor.

Probeer toch anders eens of je niet in veilige modus kan aanmelden als administrator, dan is er eenveel makkelijkere, goedkopere en veiligere manier.

A sorry had het niet helemaal gezien, maar als je er nog op kan komen als administrator hoef je geen floppy te maken maar kan je het rechtsreeks doen met ophcrack en dat is dus wat ik bedoel.

Hallo iedereen,

Ik heb hem in veilige modes opgestart, en het eerste wat hij vraagt is dan : ctrl-alt-delete to begin.

Dan loopt ie dus meteen vast en krijg ik niet eens de kans meer om mijn password in te vullen.

Als ik hem normaal opstart ( dus niet in veilige modes) dan start ie normaal op, alleen vraagt ie dan natuurlijk nog wel om m'n password, ( die ik vergeten ben).:o

Nu ben ik op die site geweest die jullie hierboven aangegeven hebben, en die boot heb ik op een floppy gezet, maar als ik hem dan wil opstarten met die floppy, zegt ie: dat dit niet werkt.:(

Wie weet nog raad????

Bedankt alvast, groeten Bor1.

Ik vind het raar dat je je niet kan aanmelden in veilige modus. Dit heeft toch niks met je wachtwoord te maken?

Deze site zal je uitkomst brengen.....
Laat je niet van de wijs brengen door NT.... want het is NT gebaseerd en ik heb hem getest van nt tot 2003 en het werkt.
lees de site wel eerst goed door
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Laatst bewerkt:
zoek eens naar windows PE,

http://www.nu2.nu/pebuilder/

het principe is het volgende: je maakt een "windows live cd", en je start je pc op daarmee

niet je regular windows zal opstarten, maar datgene van op die cd, van daaruit kan je je harde schijf betreden, en alle bestanden lezen

vervolgens doe je het volgende:
je vervangt de screensaver die opstart wanneer je niet inlogt (na lang genoeg wachten dus bijhet loginscherm) door cmd.exe (maw je gaat cmd.exe renamen naar de bestandsnaam van die screensaver.

vervolgens haal je de cd eruit, en start je opnieuw op
je krijgt het loginscherm, en je wacht

op het moment dat de screensaver normaalgezien moet aanslaan, zal niet die screensaver, maar je cmd.exe opstarten (ofte je commandline), vanuit die commandline kan je dan perfect paswoorden veranderen, of een nieuwe user aanmaken of whatever, de nodige commands daarvoor zijn op het internet wel te vinden

Hallo mensen.

Het is echt waar michiel112, veilige modes start gewoon op, maar als je een keuze wil maken dan vraagt hij je gebruikers naam en je wachtwoord weer.

Wat betreft de andere oplossing, ben ik vergeten te vertellen dat deze com. geen cd recorder heeft.

En wat ik verder gelezen heb.....dan moet ik die hulp progamma`s op een cd zetten:o :confused:

Dus heb ik eigenlijk twee problemen:(

( Dus met andere woorden, je kan windows xp niet meer er op zetten)

Weten jullie hoe ik dat er op krijgt. (Het is eigenlijk niet de vraag die ik in het begin stelde, maar toch)

GR. Bor1

op de door mij aangegeven link kun je ook een diskette variant downloaden

tjah, dan heb je ook nog een andere mogelijkheid:

haal de harde schijf eruit, en hang ze extern aan een andere pc, ga dan tussen de bestanden op zoek naar logon.scr, verander dat bestand van naam (zet er bijvoorbeeld een _ voor ofzo)

ga vervolgens in dezlefde map (windows/system32) op zoek naar cmd.exe, en verander daarvan de naam in logon.scr

hier pas je in principe hetzelfde toe als met die windows livecd

stop vervolgens die harde schijf weer in de oorspronkelijke computer
start op.
log niet in, maar wacht tot de screensaver normaalgezien in werking treedt
wanneer dat moment er gekomen is zul je weerom niet de screensaver maar de commandline krijgen, van waaruit je met commando's gegevens van users kan aanpassen, of users toevoegen, enz enz

het spreekt voor zich dat wanneer het gelukt is om weer binnen te geraken je best de eerder vernoemde bestanden terug hun oorspronkelijke naam gaat geven

Het is echt waar michiel112, veilige modes start gewoon op, maar als je een keuze wil maken dan vraagt hij je gebruikers naam en je wachtwoord weer.

Kan je je daar niet als administrator aanmelden? Standaard heeft deze geen wachtwoord.

Beste gast0512,

Het probleem is weer dat optiplex sx270 net een koektrommel is.
Ik heb het geprobeerd, maar alles wat er in zit is heel klein.

De stekker van deze computer is de helft qua grootte.
Ik kan hem dus niet in die andere computer monteren.

Ellassar, zover kwam ik niet eens, omdat de com. gelijk weer met dat wachtwoord kwam.

Ik heb het geprobeerd, ook met een diskette maar daar kwam ik ook niet ver mee.

Is het niet gewoon verstandiger om maar alles er af te gooien?

GR.Bor1.

Ik heb deze computer gekocht van het internet, en niet te weten dat deze zo vol zit met wacht woorden.
En ik heb daar niets van.:(

Dus ik kom nergens in.

GR.Bor1

Heb je er een windows cd bij gekzegen? Vermits je deze pc nog nooit hebt gebruikt en er dus niks bewaard moet blijven lijkt mij het verstandigste om te formateren en opnieuw te installeren. En kijk hier hier eens

Laatst bewerkt:
Met de Ophcrack LiveCD,die michiel112 in post nr.6 heeft geplaatst,hebik in ± 27min. een wachtwoord van 5 letters boven water gehaald.

Ik lees nergens dat je die al geprobeerd hebt rob vb?

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan