Wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

xlordingo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Goeiemiddag,

Mijn broertje mag sinds een tijdje niet meer op de pc. Dat kon ook niet want er staat een wachtwoord op. Nu heeft mijn broertje op een één of andere manier het wachtwoord weten te veranderen. Nu weet alleen mijn broertje het wachtwoord en weigert het te vertellen.

Wat voor mogelijkheden zijn er om het wachtwoord te veranderen/achterhalen? (Op windows opnieuw installeren na)
Het gaat om windows 7 ultimate x64 met maar één gebruikersaccount.

Een hele tijd geleden heb ik wel eens een programma gedownload en gebrand op een cd. Die cd moest ik dan booten en daarmee kon ik het wachtwoord lezen. Dat cdtje was voor windows xp. Ik kan de naam van het programma niet herinneren.
Is er ook zo'n boot programma voor windows 7?

Groetjes Lucas

Laatst bewerkt:
Je zou ook met het admin ww in safe mode kunne gaan, en daar met deze oplossing te werk gaan:

start>cmd>net user gebruikersnaam ander account * nu word er gevraagd of je het wachtwoord wilt intypen, let op dat je het goed typt 2x. dan wilt het ook werken.

@aloew Kijk eens na het antwoord van Mik Zjegger?

@TS,

Suc6 met je vraag, we horen wel als je nog problemen hebt met het gebruik van hirens boot cd.

hieronder een engelse site als je naar beneden scrollt

zie je de titel password tools en kies dan diegene die op jou van toepassing is

Hiren info engelse site

Ik kom er helaas niet uit.. Ik boot de cd maar verder is het allemaal heel onduidelijk.
Iemand misschien een stappenplan?

misschien heb je hier wat aan

ik heb het zelf nooit hoeven doen dus weet niet hoe het moet

maar heb wel een filmpje gevonden

Filmpje

Thanks!

Ophcrack is het programma dat ik al eerder een keer gebruikt. Nu vraag ik me af of ik de liveCD van vista ook voor windows 7 kan gebruiken.

is het gelukt ?

en welke live cd hiren boot ?

of live cd van windows ?

even je vraag wat beter uitleggen want ik kan je zo niet begrijpen

Laatst bewerkt:
Met hirens live cd, lukt het mij gewoon niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

Hier kan je ophcrack downloaden: Klik
hier las ik dat je de livecd van win vista ook voor win7 kan gebruiken: Klik

ja als dat er staat kan het gewoon neem ik aan

weet niet of het problemen geeft omdat jij 64 bits hebt en de installer een 32 bits is , maar daar kom je vanzelf achter

om nog even op dat filmpje terug te komen , waar gaat het precies mis ?

Het filmpje zelf is ook moeilijk te volgen, maar ik heb het idee dat hij niets opslaat.
Dus wanneer ik het wachtwoord verwijder of verander zegt hij dat het veranderd is maar wanneer ik de pc opnieuw opstart is er niks verandert.

oke dan moet je ophcrack even proberen

ik kijk nog even of ik een goeie tutorial kan vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan