wachtwoord laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

oliemeulen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2005
ik heb een laptop op de kop getikt en ik moet inloggen met wachtwoord en dat heb ik niet
ik kan ook niet in de bios want hij begint al meteen om het wachtwoord te vragen
hoe kan ik dit omzeilen of kan ik misschien iets in de laptop vervangen zodat ik hem toch kan gebruiken

Is het het bios wachtwoord waar de laptop om vraagt ?
Zit er een floppydrive in de laptop ?

Opnieuw installeren zou mijn insteek zijn.

En anders bij www.bootdisk.com de admin-reset-flop scoren en op bootable cd of usb-stokje gooien.

Groetje,

Jasper

ik kan ook niet in de bios komen omdat hij met opstarten al om het password vraagt dus heb ik denk ik niets aan een boot cd of reageert de cdrom drive daar wel op?
op de cd van windows reageert hij niet

Kun je de vorige eigenaar niet vragen naar de wachtwoorden?

Misschien dat met het serienummer naar de politie gaan je met de vorige eigenaar in contact kan brengen....

Start die laptop in het geheel niet op omdat er een bios-opstart wachtwoord op zit? (Even voor de duidelijkheid, omdat je administrator schrijft, maar dat is een wat misleidende opmerking als het enkel de bios opstartpreventie betreft.)

Groetje,
Jasper

hij start in het geheel niet op
goed idee om met het serienummer aan de slag te gaan

zal ik proberen
maar het is niet het bios wachtwoord maar administrater wachtwoord, ik kan n.l. niet in de bios komen anders was het vermoedelijk al opgelost
ik krijg met opstarten meteen de vraag voor administrater wachtwoord

oliemeulen zei:
zal ik proberen
maar het is niet het bios wachtwoord maar administrater wachtwoord, ik kan n.l. niet in de bios komen anders was het vermoedelijk al opgelost
ik krijg met opstarten meteen de vraag voor administrater wachtwoord
Administrator suggereert weer Windows. Of een schijfencryptieprogramma zoals Utimaco SafeGuard (als heet administrator daar system).

Dus wat is het nou?
1. Je krijgt de laptop helemaal niet aan want er zit een boot-preventie op (of dat nou vanuit de bios of vanuit een programmaatje komt)?
2. Je krijgt de laptop niet helemaal aan, want je komt Windows niet in (niet voorbij het inlogscherm)?
Maakt nogal wat uit... Als je niet in de bios kan, maar je kunt wel booten van USB-stick, CD-rom of floppy (via USB aansluiting bijvoorbeeld), dan geeft die bios beveiliging niet zo veel. Dan kun je gewoon 'Windows bruut resetten'. Als je Windows niet eens te zien krijgt, maar het is niet de bios die dwars ligt, kun je over het algemeen alternatief booten en met fdisk de oude situatie opheffen (inclusief beveiligde bootloader).
Als het zuiver een biosbeveiliging is, ben je aangewezen op gokken (aan de hand van aangeleverde lijstje hierboven), of het resetten van de bios. Al is dat laatste vaak geen optie, omdat de opstart/instellingen passwords vaak bewaard blijven daarbij (enkel de andere instellingen gaan terug naar default).

Groetje,
Jasper

de computer start op en vraagt meteen om het wachtwoord
hij leest geen cd want ik heb een cd gedownload om wachtwoorden te omzeilen n.l. pc beginner
kan het misschien op een andere manier via usb, is dan wel de vraag leest hij die wel en hoe doe ik dit
en hoe kan ik de bios rebooten als ik er niet in kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan