wachtwoord laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dus enkel de bios die je tegenhoudt. Dan denk ik dat de kans groot is dat je enkel de onderdelen van de laptop nog kunt gebruiken.

Er zijn wel biospasswords die te resetten zijn door opstarten met allerlei toetscombinaties, maar ik kan zo gauw niets vinden over de Delletjes. Ik vermoed dan ook dat het een geval van botte pech inhoudt.

Als de laptop aantoonbaar van jou is, zou je nog contact kunnen opnemen met Dell. Ik heb wel eens gehoord van hardwarematige resets van dat soort blokkades. Maar die moeten dan nog onder een vorm van ondersteuning (op aankoop) worden aangevraagd.

Ik denk dus: einde oefening.

Mijn eigen ervaringen met een oude laptop met bootpreventie vanuit de bios (achter uit een magazijn onder een dikke laag stof), welke ik nieuw leven wilde inblazen en weer in de organisatie uitzetten, leidden ook tot dat resultaat. De collega die het had ingesteld was al jaren weg, en zou het bij navraag ook niet meer weten...

Groetje,

Jasper

ik heb zelf ooit iets soortgelijks gehad heb dit op gelost gekregen, maar moet wel aangeven dat dit niet echt makkelijk is en er bestaat zeker een risico dat het niet meer gaat werken...

het was toen een toshiba notebook deze heb ik uit elkaar gehaald zodat ik bij de batterij van de bios kon komen ( let op een notebook uit elkaar halen is zeer lastig en je moet opletten dat je niets kapot trekt, het toetsenbord en het beeldscherm zitten meestal vast met een flinterdunne flat cable )

toen ik eindelijk bij de batterij was heb ik deze eruit gehaald en een tijdje eruit laten liggen ook zaten er twee pootjes naast waar een jumpertje op kon, deze heb ik erop gezet en hier kon ik waarschijnlijk mee resetten, hierna alles weer in elkaar gezet en het bioswachtwoord was eruit en de notebook startte ook weer normaal op...

Soms zit de batterij vast op het moederboard en kan je met een jumper naast gewoon resetten

succes in ieder geval

nog even voor de duidelijkheid, ik vind dit geen aanraden maar in mijn geval kon ik er toch helemaal niets meer mee dus ik had niets te verliezen

terug gaan naar de persoon van wie je hem hebt gekocht
opstart passwords zijn er moeilijk zomaar uit te krijgen.
met de orginele factuur zou je het bij de leverancier kunnen proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan