• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtwoord maken voor 3 gebruikers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blizter

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Hoi

Wie kan mij helpen.

Ik heb een userform die voor iedereen toegangkelijk is. Alleen nu wil ik een afgesloten gedeelte maken. (een knop admin.)
Als je hier op klikt zou ik graag een wachtwoord en een gebruiker moet worden ingegeven.
De namen mogen in een keuzelijst staan. en het wachtwoord moet worden ingetypt door de gebruiker.
Bij 3x verkeerd zou ik willen dat het programma gesloten word. en bij 1 a 2 keer verkeerd een msgbox dat er nog het aantal pogingen te gaan zijn.

Wie kan mij op weg helpen.
Zelf heb ik deze code gevonden op internet maar weet nu even niet hoe ik verder moet.

Alles tips en hint en voorbeelden zijn welkom.

Greetz

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If aantal.Value = 2 Then
Application.ScreenUpdating = False
ActiveWorkbook.Close
End If
Select Case ListBox1.ListIndex
Case 0
If wachtwoord.Value = "1234" Then
Oke
Exit Sub
End If
Case 1
If wachtwoord.Value = "5678" Then
Oke
Exit Sub
End If
Case 2
If wachtwoord.Value = "9876" Then
Oke
Exit Sub
End If
Case Else
MsgBox "Er is nog geen naam geselecteerd."
Exit Sub
End Select
aantal.Value = aantal.Value + 1
MsgBox "Foutief wachtwoord. je hebt nog " & 3 - aantal.Value & " pogingen.
Probeer opnieuw"
End Sub

Sub Oke()
Unload Me
welkom.Show
End Sub

Sub Fout()
MsgBox "Foutief wachtwoord. Probeer opnieuw"
End Sub

Dag
Kan je hier iets mee doen, je kan zoveel gebruikers instellen als je maar wil, het kan wel niet afsluiten bij 3 x verkeerde paswoord

om in te loggen gebruiker "test"
passwoord "test"

code voor bestand PASWOORDENDATA "mr12345"
ik hoop dat je er iets mee kan doen
JP

Bijlagen

Ja hier kan ik wel wat mee

Ik zal het een beetje moeten verbouwen maar ik heb een goed voorbeeld.

Is het verstandig om de vba uit een module te halen en te kopieren onder een userform.
Omdat ik namelijk eerst een normaal gedeelte heb. Met een knop voor verschillende gebruikers kan je namelijk een stapje verder.

Gr

Jazeker je kan verbeteringen en wijzigingen aanbrengen, ik heb dit ook maar van mijn eigen programma overgenomen.
TIP: werk altijd aan een kopie, bij het maken van een programeer fout zou je niet meer in u bestand binnen geraken.

ben ook altijd geintresseerd als je grote verandering aanbrengt over de werking en opbouw van de module.

Men is nooit te oud om te leren.

JP

Nu ben ik eigenlijk nog benieuwd naar hoe ik maar 3 pogingen kan ingeven met het wachtwoord.

Na 3 foutive pogingen zou ik het bestand willen sluiten.

Als er een fout wachtwoord word ingegeven zou ik een msg box willen die verteld hoeveel pogingen er nog over zijn.

Na 3 foutive pogingen zou ik het bestand moeten sluiten, zover reikt mijn VBA kennis niet,maar misschien zijn er andere forem leden die hun steentje willen bijdragen met meer VBA kennis.

JP

Kun je niet een teller inbouwen en de waarden wegschrijven naar het tabblad waar de gebruikersnamen staan. Zodra deze waarde op 3 staat moet hij eventueel de teller weer op 0 zetten en de applicatie afsluiten.

Groet,

Bjorn

Hey dank je wel

Dit werkt goed genoeg.

Nu kan ik weer aan de slag

Greetz

Hoi Kenners

Dit werkt erg goed.
Nu nog 1 vraagje
Waarom is het niet hoofdletter gevoelig ??? In de code staat dat het wel hoofdletter gevoelig is.

Kan iemand mij nog wat uitleg geven ????

Dag Blizter

Dat klopt het is niet hoofdletter gevoelig, in mijn programma waar ik dit ingebruikt heb had ik dit veranderd zonder dat ik de groene tekst zou wissen.
wil je dit wel hoofdletter gevoelig dan veranderd je deze tekst
"If UCase(iPass) = UCase(toestemming) Then 'Alles OK"

in deze tekst
"If iPass = toestemming Then 'Alles OK"

JP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan