Hoi
Wie kan mij helpen.
Ik heb een userform die voor iedereen toegangkelijk is. Alleen nu wil ik een afgesloten gedeelte maken. (een knop admin.)
Als je hier op klikt zou ik graag een wachtwoord en een gebruiker moet worden ingegeven.
De namen mogen in een keuzelijst staan. en het wachtwoord moet worden ingetypt door de gebruiker.
Bij 3x verkeerd zou ik willen dat het programma gesloten word. en bij 1 a 2 keer verkeerd een msgbox dat er nog het aantal pogingen te gaan zijn.
Wie kan mij op weg helpen.
Zelf heb ik deze code gevonden op internet maar weet nu even niet hoe ik verder moet.
Alles tips en hint en voorbeelden zijn welkom.
Greetz
Wie kan mij helpen.
Ik heb een userform die voor iedereen toegangkelijk is. Alleen nu wil ik een afgesloten gedeelte maken. (een knop admin.)
Als je hier op klikt zou ik graag een wachtwoord en een gebruiker moet worden ingegeven.
De namen mogen in een keuzelijst staan. en het wachtwoord moet worden ingetypt door de gebruiker.
Bij 3x verkeerd zou ik willen dat het programma gesloten word. en bij 1 a 2 keer verkeerd een msgbox dat er nog het aantal pogingen te gaan zijn.
Wie kan mij op weg helpen.
Zelf heb ik deze code gevonden op internet maar weet nu even niet hoe ik verder moet.
Alles tips en hint en voorbeelden zijn welkom.
Greetz
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
If aantal.Value = 2 Then
Application.ScreenUpdating = False
ActiveWorkbook.Close
End If
Select Case ListBox1.ListIndex
Case 0
If wachtwoord.Value = "1234" Then
Oke
Exit Sub
End If
Case 1
If wachtwoord.Value = "5678" Then
Oke
Exit Sub
End If
Case 2
If wachtwoord.Value = "9876" Then
Oke
Exit Sub
End If
Case Else
MsgBox "Er is nog geen naam geselecteerd."
Exit Sub
End Select
aantal.Value = aantal.Value + 1
MsgBox "Foutief wachtwoord. je hebt nog " & 3 - aantal.Value & " pogingen.
Probeer opnieuw"
End Sub
Sub Oke()
Unload Me
welkom.Show
End Sub
Sub Fout()
MsgBox "Foutief wachtwoord. Probeer opnieuw"
End Sub