Wachtwoord McAfee

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrJereke

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2013
Berichten
9
Hallo,
Een tijdje geleden heb ik in een oude Dell met Windows XP erop van men vader cadeau gekregen. Dit was de laptop van zijn vorige werk, die hij toen mocht houden.
Nu heb ik een groot probleem: Op de computer staar McAfee Endpiont Encryption geistalleerd. Even geleden moest ik het wachtwoord hiervan aanpassen omdat het vorige niet meer geldig was. Ik heb het dan aangepast en dan enkele maanden de computer niet meer gebruikt. Een paar dagen geleden wou ik hem opstarten en ik was het wachtwoord na al die maanden vergeten.
Wat kan ik hier best mee doen? Mijn vader werkt dus niet meer op dat bedrijf dus ze kunnen hem daar dus niet onblokkeren. Formatteren is ook geen optie want er staan nog bestanden op van men vader die hij niet kwijt wilt. Kan iemand me alstublieft helpen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je niet meer in windows nu?

Mijn advies als dat het geval is: probeer een bootable cdtje (ubuntu of hiren's boot cd bijvoorbeeld, kan ook vanaf usb-stick) en redt je bestanden door ze over te zetten. Vervolgens een schone windows installatie doen (dus harde schijf formatteren en windows opnieuw installeren).
 
Advies 2. Je hebt het product. Probeer hier eens van de week contact te leggen. Klikje wellicht kun je het proberen en kunnen ze jou verder helpen.
 
Bedankt voor de reacties! Maar is het tweede advies wel mogelijk? Want zoals ik zei is het de computer van men vaders vorige werk, en is McAfee dus nooit door ons aangekocht. Is dat dan geen probleem voor McAfee?
 
Misschien heb je iets aan dit advies, start op in Veilige modus. Druk een aantal malen op f8 wanneer de computer opstart. Als het goed is, krijg je dan een keuze menu. Kies daar Veilige modus. Wanneer deze modus is opgestart, ga dan naar Configuratiescherm/Software. Probeer dan het complete Mcafee software pakket te verwijderen.

Succes,
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Maar is het tweede advies wel mogelijk? Want zoals ik zei is het de computer van men vaders vorige werk, en is McAfee dus nooit door ons aangekocht. Is dat dan geen probleem voor McAfee?
Ja daar heb je wellicht gelijk in maar een mailtje en/of contact leggen er naar toe en je weet het. :confused:
 
Misschien heb je iets aan dit advies, start op in Veilige modus. Druk een aantal malen op f8 wanneer de computer opstart. Als het goed is, krijg je dan een keuze menu. Kies daar Veilige modus. Wanneer deze modus is opgestart, ga dan naar Configuratiescherm/Software. Probeer dan het complete Mcafee software pakket te verwijderen.

Succes,

De f8 toets doet bij mij hellemaal niets. De enige 2 f-toetsen die werken zijn f2 ( setup ) en f12 ( boot menu ). Misschien lukt dit niet omdat het inlog schermpje van McAfee na enkele seconden al direct wordt weergegeven. Is er dan misschien nog een andere manier om op te starten in veilige modus?
 
Mhh, lastig zeg. Systeemherstel soms gaat dat ook als je dan in die veilige modus kunt komen he. . Maar ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is gebeurd in die tussenliggende tijden. Het is slechts een ideetje. :confused:

Constant snel trommelen op die F8 toets probeer eens.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een cd van Windows XP in je bezit? Dan kun je namelijk met F12 (bootmenu) opstarten van die cd, en dan eens kijken wat er gebeurt wanneer je Windows XP er gewoon overheen zet. Op deze manier houdt je in ieder geval je data.
 
Laatst bewerkt:
Mhh, lastig zeg. Systeemherstel soms gaat dat ook als je dan in die veilige modus kunt komen he. . Maar ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is gebeurd in die tussenliggende tijden. Het is slechts een ideetje. :confused:

Constant snel trommelen op die F8 toets probeer eens.

Ik heb al tientallen keren op die f8 toets zitten tokkelen en dat doet maar niets. Ik heb wat opgezocht op het internet en dan vond ik dat je op de F8 moest duwen wanneer het windowslogo zichtbaar wordt, maar dat komt er bij mij niet op. Ik geraak niet verder dan het scherpje van McAfee...
Ik heb ook al meerdere keren met alle andere F-toetsten geprobeert maar dat doet niets. Buiten dan die 2 die ik hierboven al heb genoemt. Op het internet zag ik ook dat er misschien een F-lock aanstond maar dat denk ik dat het ook niet is.

Heb je een cd van Windows XP in je bezit? Dan kun je namelijk met F12 (bootmenu) opstarten van die cd, en dan eens kijken wat er gebeurt wanneer je Windows XP er gewoon overheen zet. Op deze manier houdt je in ieder geval je data.
Ik zal eens horen bij men vader of we er een hebben en anders kan ik misschien er wel 1 van een vriend vragen. Hopelijk gaat dat dan. Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit soort encryptie software kennende is de data alleen te lezen en te kopieren als je het wachtwoord hebt. Als het zo makkelijk zou zijn om te kopieren zoals hier gesuggereerd wordt zou die encryptie software toch totaal waardeloos zijn?
Ik vrees dat er niets anders opzit dan het wachtwoord te achterhalen en dan vervolgens de encryptie te verwijderen.

Dat staat hier hoe dat gaat: https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB76719&actp=LIST_RECENT okk niet bepaald eenvoudig.
 
Vroeger, moet je mij horen, vroeger. :p Had je toch van die Diskettes. Daar kon je een nieuwe install mee doen en/of een herstel of zo. Herinner ik me dit goed. Klikje
 
@srpchulp
Bedankt, ik ga dit zeker proberen te ontcijferen en dan proberen of het werkt! Bedankt voor uw reactie!

@srpchulp
Spijtig genoeg gaat ook dit niet... De eerste stap is weer opstarten in veilige modus. Maar dat lukt bij mij gewoon niet. Het enige wat ik kan doen is setup en boot menu. Als misschien iemand weet hoe ik veilig kan opstarten zonder dat ik die f8 nodig heb zal dat heel leuk zijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De enige optie die er naar mijn mening overblijft is het aansluiten van een extern toetsenbord. Bijvoorbeeld van een buurman/vrouw. Ik kan het niet anders bedenken dan dat je de F8 toets moet gebruiken om in Veilige modus te kunnen starten.
 
Opstarten in veilige modus

Hallo,
Ik heb een groot probleem met mijn dell computer waar dat windows XP op staat.
Ik heb mijn computer enkele maanden niet gebruikt en ben in die tijd wachtwoord vergeten.
Ik heb al wat zitten opzoeken op het internet maar telkens was 1 van de stappen dat ik moest opstarten in veilige modus
Maar dat is het probleem, want dat werkt bij mij gewoon niet. Het doen met de f8 toets lukt bij mij gewoon niet en ik kan dus ook niet via start ofzo het doen want ik geraak niet verder dan het inlogvenstertje.
Weet er iemand een andere manier om op te starten in veilige modus?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
 
Als de computer opstart, en Windows XP in beeld komt, druk dan zeer snel de aan/uit knop in. Houdt deze ingedrukt tot de computer vanzelf uitgaat. Start daarna de computer opnieuw, met de aan/uit knop. En met een beetje geluk, krijg je nu vanzelf de optie in beeld, om met "enter" veilige modus te starten.
 
Dit lukt spijtig genoeg niet. Windows XP komt bij mij niet in zicht. Enkel eerst hel dell logo en dan het aanmeldscherm. En als ik het dan doe werkt het niet...

Ik zal het morgen is proberen met een ander toetsenbord. Maar is het dan ook normaal dat als je hem opstart er enkel maar die 2 opties te zien krijgt?
Er staat dan bovenaan F2=setup en F12= boot menu. Er staat niet dat er normaal achter F8 ook een optie moet zitten. Klopt dat dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@pete1800
Dat is een heel verkeerde manier om in de veilige modus te komen.
@TS
Welkom op Helpmij :)
Afhankelijk van welke pc (merk/type) je hebt kan dat ook een andere toets zijn (bij Dell is het vaak F12, F8 is de meest voorkomende)
Geef anders het type Dell van je pc door.
Ik neem aan dat je de XP Home versie hebt, via de veilige modus kun je hopelijk je administratoraccount opstarten als daar geen wachtwoord opzit.
Als je zover bent dan horen we het wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Zo ken ik 'm...voor xp en ook voor mijn win 7...

"Systeemconfiguratie tool:
Sluit in Windows XP eerst alle programma’s af die je nog geopend hebt
Klik op Start en dan op Uitvoeren
In het venster dat dan verschijnt, type je nu de tekst msconfig en klik je vervolgens op OK.
De Systeemconfiguratie tool verschijnt.
Klik bovenaan op het tabblad BOOT.INI. Onder Opstartopties plaatje je een vinkje in het vakje voor “/SAFEBOOT”. Klik op OK.
Nu verschijnt er een melding in beeld dat je de computer opnieuw moet opstarten. Klik op “Opnieuw opstarten”
De PC zal nu in veilige modus worden opgestart. Als je de noodzakelijke taken afgerond hebt dan voer je weer de bovenstaande stappen uit, alleen haal je nu het vinkje voor “/SAFEBOOT” weer weg en klik je op OK. Start de PC opnieuw op om weer in de Normale modus te komen." ( courtesy
Gratisvirusscanner.be)

sxxs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan