Wachtwoord moeten invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copyright

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
85
Ik heb een laptop ingericht als server met Windows 2000 professional. Nu kan ik centraal backups maken vanaf 2 desktops en 1 laptop die draadloos verbinding maken via mijn router tevens heb ik alle printers aangesloten op mijn server en heb ik op mijn laptop met windows vista basic de printers geinstalleerd.

Nu kan ik alleen printen als ik eerst op mijn laptop met windows vista basic eerst naar windows verkenner ga en vervolgens naar Netwerk daar ziet hij mijn server en moet ik eerst mijn wachtwoord(heb trouwens geen wachtwoord hoef alleen maar mijn gebruikersnaam maar in te vullen) en gebruikersnaam invullen voordat ik kan printen.

En dan kan ik zolang ik mijn laptop niet herstart printen. Herstart ik mijn laptop dat moet ik eerst bovenstaande herhalen. Kan iemand mij helpen zodat ik geen wachtwoord meer hoef in te vullen.
 
tweakui installeren dan naar het tablad logon gaan
En dan automatisch inloggen aanvinken

http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

rechts staat tweakui.exe

Dit programma werkt alleen als je feitelijk achter de PC zit waarop je wil inloggen. Ik zit achter een windows Vista machine en ik moet een wachtwoord en gebruikersnaam intypen als ik wil printen met mijn windows Vista machine met een printer die geinstalleerd staat op mijn Windows 2000 server.

Bovendien is het programma volgens mij voor Windows XP
 
Probeer het volgende (op de W2000 server):
1. Zorg ervoor dat de groep Iedereen rechten heeft op de gedeelde mappen (en minstens Print rechten op de gedeelde printer).
2. Start -> Uitvoeren -> regedit
Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA
Schijf op wat de waarde is van everyoneincludesanonymous (in het rechtervenster) en zet daarna deze waarde op 1 (=dubbelklikken, 1 invullen, op Ok drukken).
Schijf op wat de waarde is van restrictanonymous (in het rechtervenster) en zet daarna deze waarde op 0 (=dubbelklikken, 0 invullen, op Ok drukken).
Herstart hierna de server, en kijk of je nu géén wachtwoord hoeft te gebruiken om toegang te krijgen tot mappen en printers waar je de groep Iedereen rechten hebt gegeven.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan