Wachtwoord omzeilen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna91

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2009
Beste ...,
Ik vond een 4 jaar oude brief aan mezelf (in word, met wachtwoord beveiligd) en die zou ik graag openen. Echter, ik kan niet meer op het wachtwoord komen.
Ik heb er zo'n password-recovery programmatje op losgelaten, maar zonder succes (is ook wel logisch, die programmatjes zijn allemaal engels en laten er een 'dictionary' op los, maar waarschijnlijk is het wachtwoord een Nederlands woord of iets met een naam ofzo.)
Nu had ik ook zo'n demo van het programma "word password recovery" en daarop zat de functie "100% instant document decryption" en dat werkte perfect, binnen een minuut had hij het bestand "omgezet". De grap is alleen, ik kreeg alleen de eerste 2 regels te lezen, en voor de rest moet ik de volledige versie van het programma kopen! Hier heb ik dus niet zo'n zin in. Maar als dat programma binnen een minuut in mijn document kan komen, dan moet er dus een manier zijn...
Als ik het doc open in bijvoorbeeld wordpad krijg ik het in van die gekke symbolen. Is daar iets mee te 'decoderen' misschien?

Ik hoop op uw hulp!

Met vriendelijke groet,
Hanna

Je kunt eens proberen om het document in OpenOffice te openen. Bij oudere versies Word werkte dit.

Case solved!

Ik ben erin! Het programmatje "passware kit basic demo" had ook Nederlandse woordenboeken in haar database, en had mijn wachtwoord binnen een paar seconde. Omdat het een demo is mocht ik alleen de eerste 3 letters weten, maar na even raden was ik eruit. Bedankt voor uw hulp in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan