Wachtwoord onder nfts vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo,

Ik heb van iemand een oude pIII gekregen. Nu wil ik graag opstarten in xp maar het wachtwoord is niet bekent. Nu zou ik kunnen formateren maar intressanter lijkt het mij om te proberen het WW eruit te krijgen. Dus ik dacht ik hang die HD in mn eigen pc en ik kan nu de schijf gewoon benaderen.

Maar......in welk bestand of extensie word het WW in Xp met NTFS als bestandssysteem opgeslagen?
En is dit te achterhalen.

(ik heb het al is op een andere pc geprobeert met de handleiding die ik hier ooit tegen kwam. Kan hem nu niet meer vinden zo snel. Dit werkte helaas niet)

Ik hoor graag van U

bvd :)

Wat ik ooit gehoord heb

Is dat je dat zonder echte hele goede programma's niet gaat lukken. Maar als je Linux hebt kijkt 'ie over de beveiliging heen.

Ik kan het fout hebben hoor, ook maar gehoord :).

Je w8w kun je terugvinden in de zgn SAM file.Pluk die eraf en gooi er een password cracker overheen,Lopthcrack is een goeie.

Re: Wat ik ooit gehoord heb

Geplaatst door XP_PC
Is dat je dat zonder echte hele goede programma's niet gaat lukken. Maar als je Linux hebt kijkt 'ie over de beveiliging heen.

Ik kan het fout hebben hoor, ook maar gehoord :).

Ja maar hoe bedoel je dit dan, Linux kijkt er over heen?

Geplaatst door Rob73
Je w8w kun je terugvinden in de zgn SAM file.Pluk die eraf en gooi er een password cracker overheen,Lopthcrack is een goeie.
Linux zou zich niets van het WW aantrekken en je kan gewoon bij de bestanden.

Mischien moet je Rob73 zijn manier eens proberen :).

Geplaatst door Rob73

Hoe weet ik welk .sam file ik moet hebben wat hij vind er wel een paar..........

C:\winnt\system32\config\sam

dat bestand verwijderen schijnt trouwens ook gewoon te werken, tenminste onder win2k, of het werkt in xp weet ik niet zeker.

Geplaatst door harmen__666

Hoe weet ik welk .sam file ik moet hebben wat hij vind er wel een paar..........

Pak die uit de map repair maar.

Geplaatst door nteusink

dat bestand verwijderen schijnt trouwens ook gewoon te werken, tenminste onder win2k, of het werkt in xp weet ik niet zeker.

Dus als je dat gewoon ff weggooid heb je volledige toegang tot iemand zn PC???

Geplaatst door Rob73

Pak die uit de map repair maar.

Dat is alleen een backup sam, gaat dus alleen werken als het password sinds die tijd (meestal de installatie) niet gewijzigd is.

Geplaatst door XP_PC

Dus als je dat gewoon ff weggooid heb je volledige toegang tot iemand zn PC???

Yep, maar dan moet de dus wel read/write toegang tot het ntfs bestandssysteem hebben.

Microsoft 10 Laws of Security
Law #3: If a bad guy has unrestricted physical access to your computer, it’s not your computer anymore.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door nteusink

Als ik in c: zou kijken zit ik in mn eigen pc

ik moet nu in g zijn en daar zit sam :(

het zou inderdaad te makkelijk zijn zo

Geplaatst door nteusink

Yep, maar dan moet de dus wel read/write toegang tot het ntfs bestandssysteem hebben.

Om de topic niet te vervuilen ga ik ff verder op MSN ;).
Kom eens online:D.

Helaas het was niet zo simpel. Ik heb sam en sam.log verwijderd maar pc start nog niet op zonder ww scherm.

Isass.exe komt met deze foutmelding

Hij geeft een fout melding dat er een app. is aangesloten dat niet werkt. klik ok om in veilige modus op te starten. als ik dit doe start ie normaal op.

(geen id hoe je in Xp in veilige modus opstart)

Bedankt, maar ik ga hem formateren.

Gelukt tanx !

helaas maakte dit geen verschil.

nu ga ik echt formateren'

Laatst bewerkt:
<strike>Nog voordat je het Windows logo ziet. Dus Windows mag nog niet aan het laden zijn.

Net na het logo van je fabrikant :).</strike>

:thumb: Mooi zo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan